3D Bril uit bioscoop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randy_50Cent

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Berichten
590
Beste mensen,

Ik ben afgelopen weekend naar de bioscoop geweest naar Jackass 3D, en daar mocht ik het brilletje mee naar huis mee nemen. Heb ik hier nu nog wat aan of niet? zijn er bepaalde films of filmpjes op youtube waarmee ik wel 3D kan zien met dit brilletje?
 
Ligt eraan wat voor bril het is. Welke kleuren precies? meest voorkomend is Rood en Cyaan.
 
Dit is de bril die ik mee gekregen heb. Er zitten zo ver ik weet geen kleuren in. wel als ik de bril naar links en naar rechts beweeg en dan naar een scherm kijk. Dan zie ik blauw en geel

axxg0.jpg
 
Toevallig van de week nog mee gestoeid.
De 3d tv's van nu hebben een vergelijkbare bril als deze, dan werkt deze met de huidige 3d techniek. Je kan dit proberen bij zo'n 3d tv met een 3d film.
De andere bril met rood en groen filter werkt alleen bij films waarvan de kleuren naast elkaar zijn opgenomen(oude 3d techniek). Dan gaat deze bril die jij uit de bios hebt meegekregen niet werken.
 
wat 'speciaal' is aan deze bril, is dat de beide glazen anders zijn gepolariseerd.

een 3D film is opgenomen met 2 camera's op oogafstand uit elkaar.
wanneer deze dan op éénzelfde scherm word geprojecteerd, is de ene camera vert. gepol. en de andere hor. en met deze brillen filteren we voor ieder oog het uit
(linkse camere = links oog, etc ;-) )
wat een 3d scherm doet, is volgens my, identiek hetzelfde, buiten dat dit niet reflecteert op het witte doek, maar gewoon zelf gepolariseerd uitzend, dus kan je deze bril volgens my nog steeds gebruiken als je zo'n 3d scherm hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan