Verschil Blu Ray 720p en BDrips of BRrips 720p

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ant ares

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2009
Berichten
35
Hallo,

eerst en vooral, heeft dit niets te maken met piracy en al, dus ik mag een gewone vraag stellen ;-)
Had al zo'n vraagje ergens gezien maar ivm met Dvd, vandaar mijn verzoek nu ;-)

dus.
Als ik eens rondbazuin naar torrents van films (die ik heb gekocht ;-) ) maar waarvan de BR is beschadigd, dus ik mag deze gebruiken,
zie ik dat sommige films van bluray van 720p rond de 4.4Gb zitten.

Heb per toeval ook eens gezien dat er zoiets bestond als BDrips en BRrips van 720p.
van ongeveer 2-2.5Gb

Eerst en vooral, wat is het verschil tussen BDrips en BRrips?

ten tweede, kan dit omdat deze BRrips op één of andere manier is herschreven zodanig dat men ZONDER kwaliteitsverlies zoiets kan doen? (wat me opvalt is dat BluRay in .mkv is, en zo'n BDrips en BRrips meestal in .avi)

dank u voor mijn vraagje ;-)

groetjes, Antares
 
Eerst en vooral, wat is het verschil tussen BDrips en BRrips?

Niets, er is geen verschil, dus exact, precies hetzelfde.

Het verschil zit 'm in de kwaliteit (480p, 720p of 1080p, laatste is beste).

Compressie zonder kwaliteitsverlies is een illusie.
 
Laatst bewerkt:
ik heb de beide even gedownload, en is bekeken.
behalve het feit dat het geluid van de echte bluray significant luider is, zie ik echt geen verschil!

dus ik denk (ik weet het niet, dus daarom vraag ik het) dat er dan BIJNA geen kwaliteitsverlies is.?..?


en wat u zegt, dan ze exact hetzelfde zijn, hoe verklaart u dan het feit dat de rip maar de helft van de originele grootte heeft?
 
Bluray Disk Rip (BDrip) en Bluray Rip (BRrip) zijn termen die door elkaar gebruikt worden, maar staan voor precies hetzelfde: een geripte Bluray schijf.

De mkv container is moderner dan de XviD, en pakt de bestanden "zuiniger" in.
Verder is de grootte van de rip afhankelijk van de zaken van de Bluray schijf die men intact heeft gelaten zoals geluidssporen (taalsporen en bijv. verschillende encodes zoals DTS en DolbyD), ondertitelingssporen, menu's, etc. Deze dingen maken meestal het verschil in grootte...

Voor wqt betreft kwaliteitsverschil... als de compressietechniek zo goed was dat dit nauwelijks te zien was, hadden we geen (dure) Blurayschijven en recorders nodig....
Let vooral op donkere vlakken, daar zie je bij rips vaak "blokken" en "smeren"...

Maar dit laat onverlet: naar zo'n rip is erg goed te kijken... zeker als je 'm voor nop op een torrentsite of bij een newsgroup hebt binnengehaald... :D (hetgeen (tot dusver) in Nederland toegestaan en dus legaal is)
 
Laatst bewerkt:
dat is nu nog eens een antwoord, maar eerlijk, ik zie echt niet veel verschil tussen de 2 hoor.
enkel precies een beetje extra ruis (zoals u wel zei)?

voor wat zou u dan gaan? beetje ruis, halve grootte?
of minder ruis, volle grootte?

grtz
 
voor wat zou u dan gaan? beetje ruis, halve grootte?
of minder ruis, volle grootte?

Ant ares, dat ligt er voor een groot deel aan wáár je de film op bekijkt...
Is dat een 42 inch (of meer) superscherm, dan kan dat beetje meer ruis op termijn best gaan irriteren, hetgeen kan leiden tot overmatig gebruik van valium, verveine thee, etc.

Is het scherm van meer decent formaat, dan zou ik voor de compactere versie kiezen.

Op zo'n groot scherm zou ik dan trouwens proberen de 1080p rip te vinden....
 
ik zie al mijn films op een
40" full hd lcd tv.
en volgens mij vind ik geen 1080p rips (of ik zie er helemaal naast)
maar ik gebruik *knip*, en daar vind ik er denk ik niet zo veel op.
maar zie je echt zoveel verschil tussen de 2? (ik weet wel wat ze ermee bedoelen en al hoor, maar toch..)

Beste Ant ares, de naam van die torrentsite verwijderd. Het is hier niet gewenst om een (in)directe link of een naam van de downloadsite te noemen waar illegale contents worden aangeboden.
In het vervolg hier rekening mee te houden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn inderdaad veel minder 1080p* bestanden beschikbaar, mogelijk omdat gebruikers de verhouding tussen de bestandgrootte van de rip (bij een film meestal 7 - 11 GB) en de kwaliteitswinst oninteressant vinden (past bovendien niet op een "normale" (optische) schijf).


* gebruik 1080p als zoekterm
 
thx erp.
het is me wel een pakje duidelijker geworden :)

en jackall, sorry voor uw geknip ;-)

*solved*
 
Een perfecte kwaliteit/kwantiteit heb je met Bluray 720p versies met de mkv extentie, deze zijn bij normale filmlengte ongeveer 4,2GB en meestal met DTS of DD5.1 geluid :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan