2e computer aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edwin66

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Berichten
3
hallo, waarschijnlijk ik deze vraag al vaak gevraagd, dus als jullie het juiste draadje kunnen geven ben ik ook heel blij. Maar mijn vraag is de volgende. Ik heb een nieuwe computer gekocht, Pentium i7 met Windows 7, dat is de hoofdcomputer. Internet gaat via UPC via een LAN verbinding, niks draadloos. Nu wilt mijn dochtertje graag mijn oude PentiumIV met Windows XP hebben. Daar wilt ze dan ook wel internet op hebben. En evt. de printer delen is ook wel nodig denk ik. Ik ben een totale nitwit op het gebied van netwerkjes omdat ik altijd 1 computer met vast internet heb gehad. Hoe los ik dit het beste op en wat moet ik daarvoor aanschaffen. Wat ik begrijp moet ik dit gewoon kunnen oplossen met een Wireless router en moet dat een dure zijn of is een Router van 50 euro net zo goed. Alvast bedankt voor jullie adviezen.
 
Wat je zou kunenn doen is inderdaad een routertje er tussen zetten, en ja voor huis/tuin / en keuken netwerkjes is een van max 5 tientjes helemaal prima:)

Je kunt dan idd ook kiezen tussen draadlooos en bedraad, wat het handigst voor je is.
 
een router met 1 kabel naar de ene pc (of ook draadloos)
wil je de andere draadloos heb je zo een nodig en zo een(als die er nog niet bij zit)

daar moet ik nog wel 1 opmerking bij maken dat het een ramp kan zijn om tussen win 7 en xp bestands deling aan te krijgen en het werkend te houden

wij hebben zelf 3 computers 2 laptops 1 vista 1 win 7 die delen prima maar de xp pc zien ze niet
 
jah je moet er eeen routertje tussen doen
als je dan een printernetwerk adapter koopt kan je die oook
aansluiten op je router dan heb je gewoon een heel compleet thuisnetwerk
en kan je ook met meerdere pc's 1 printer gebruiken :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan