Accespoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Berichten
1.519
Ik heb bij kennissen internet aangelegd.
Zij wonen op een boerdij en ze willen graag internet in de stal voor het versturen van belangrijke zaken.
Ze hebben kpn basis 8mb/s (adsl) dus 5,6mb/s, ze hebben in de stal al een kabel onder de grond in hun meter in het huis gelegd. In de stal hebben ze een nieuwe pc.
Toen heb ik gezegd van als jullie nou een accespoint kopen en die ergens ophangen in huis dan kan de pc in de stal verbinding maken met de accespoint. dus een kabel in de router aan de accespoint en de pc in de stal kan verbinding maken op de accespoint die uiteraard verbonden is met de router.(internet)
Nu vroegen ze of het ook wireless(draadloos) kan.dus acces point in de meter aansluiten aan de internet kabel die onder de grond al ligt, en dan met de router verbinding maken et de accespoint, zodat de pc in de stal ook verbinding kan maken met de accespoint.

Is draadloos mogelijk?

Mvg Windowsfaq
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
sorry dat ik het niet helemaal begrijp maar waarom wil je dat de pc in de stal verbinding maakt met een accesspoint in het woonhuis terwijl de pc al bekabeld aangesloten is op de router e/o modem?
Daarbij opgemerkt dat je bekabeld altijd de beste verbinding hebt (hoever is het b.v. van de pc in de stal naar het woonhuis?).
Wat mij makkelijker lijkt en meer voor de hand ligt,dat als je al een kabel naar de stal hebt liggen,daar een draadloze router op aansluit en je hebt draadloos internet in de stal. Dat van dat accesspoint in huis begrijp ik in deze situatie niet goed.
Succes.
 
Nou kijk,

een accespoint is een toegangspunt voor draadloos internet.
Bijvb, ik woon naast een buurman/vrouw en die wil graag internetten, dus dan hang ik zo'n accespoint op in de schuur en die accespoint is verbonden met onze router dus kan iedereen via die accespoint op onz internetten.
Is het zo goed als ik begrijp:confused:

Of hoeft de accespoint niet eens verbonden te zijn??

Mvg Windowsfaq
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan