internet delen op 2e nic via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

garrox

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2010
Berichten
44
Hallo allemaal,

ik heb de volgende setup:

kabelmodem >> wired pc nic1
wired pc nic2 << router << wifi clients

ik heb dus WEL internet op mn bedraadde pc, nu heb ik dus op die pc een 2e lan kaart met daaraan een router hangen

nu wil ik dus dat mn wifi vrienden op de router connecten en via mn van internet voorziene bedrade pc het internet opgaan..

dit MOET mogelijk zijn, dat weet ik zeker.
ik heb al eindeloos gespeeld met ip adressen en gateways,
in dos route's aangelegd,
routerconfig aangepast
windows ics geprobeerd te enablen

niets heeft geholpen ik ben ten einde raad.
ik sta open voor alle hulp, ook betreft hetgeen wat ik al geprobeerd heb, ik kan wellicht iets niet goed gedaan hebben of iets vergeten.
(ik ben ook bekent met vmware, dus die riching is ook nog altijd in te slaan)
ohja, mijn os is Vista64

wie is hier het netwerkbeest haha :cool:

alvast bedankt iedereen,
gr, Tommy
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Waarom de router niet meteen achter de modem hangen?
 
Ja,waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.
Maar hij zal wel niet in de gaten hebben dat hij nu 2 dhcp servers heeft.

Wanneer komt IP v6.
zijn we eindelijk van die belachelijke dhcp verlost
 
Laatst bewerkt:
crash zei:
Waarom de router niet meteen achter de modem hangen?

hehe, eigenlijk had ik m ook wel verwacht ook.

nee, volgende; ik wil dat mijn wired programmeerpc rechtstreeks op het internet zit,
voor de rest zijn de clients allemaal wireles (2 flaptops en een ps3).
ik wil dat alle dataverkeer van de wireless clients over mn programmeerpc heenlopen.
dit o.a. voor onderzoek naar mn dataverkeer, en het kunnen afschermen van mn internet en nog een ander netwerk van mn programmeer omgeving (is niet verbonden met internet).

nu is het wel duidelijk geloof ik :)

wie o wie kan mij in de goeie richting sturen?
 
Ik ben het eens met de rest dat je een erg vreemde opstelling hebt maar oke.

Stel je router in als switch oftewel zet daarop dhcp uit. Stop de kabel van nic 2 in een LAN (dus niet de WAN) poort van je router. Zet ICS aan op je vista bak en alle clients die aan de router connecten op DHCP.

Zou allemaal moeten werken.
 
hmm, kheb idd de dhcp op router uitgezet en de router een statisch adres gegeven, prikker van nic2 in de LAN poort gestoken (niet WAN). ics ingeschakeld, maar geen internet op de clients :(

ik kan zelfs niet eens pingen vanuit de router, dus de router heeft zelf al geen internet.
ook moest ik de gateway, ip, dns en dhcp van nic1 1 met de hand invoeren omdat deze een automatisch ip adres (169 range) kreeg. hierdoor verloor ik dus mn internet. deze gegevens er dus handmatig ingeklopt, internet werkt weer en verbinding staat gedeeld, maar geen internet op router??
kheb wel t gevoel dat ik ver in de goeie richting zit.
 
oke, het is me allemaal gelukt, en ben denk toch veel opgeschoten met de laatste uitleg van ellasar.

router nu zonder dhcp, alle gekke fratsen ook uitgezet.
dhcp ip voor mn internet nic
statisch ip voor mn lan nic, geen gateway ingevuld en ook geen dns
ics voor internet nic aangezet.
beide netwerken particulier ingesteld
cross cable gebruikt voor verbinding tussen 2e nic en router (aangesloten op LAN port).

ik denk dat ik deze opstelling vaker neergezet heb. ben er eigenlijk nog steeds niet over uit waarom het nu ineens wel werkt.

ohja, ICS enablen geeft een rare null melding als je de sp3 security service niet hebt draaien. daar kwam ik achter toen ik in mn servicelist de afhankelijkheden van ICSrouting aan het bekijken was :)

al met al heb ik het nu werkend. en het werpt zn vruchten af.
mijn main pc zit nu met 1e nic rechtstreeks op internet (hier zou ik nog een router tussen kunnen zetten voor de hardware beveiliging).
de 2e nic van main pc is aangesloten op de LAN van mn router, deze gedraagd zich nu idd als switch.
op mn router connecten al mn wireless clients (2 flaptops en ps3).
op mn main pc kan ik nu alle tcpudp streams sniffen.... zoals de bedoeling is voor deze hele setup.

missie geslaagd!
thnx iedereen voor het meedenken en de oplossing.
grz. Tommy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan