kan video bestand niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kpotmake

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2009
Berichten
21
Hallo,

ik heb een film gedownload (een torrent) via bitcomet, en hij staat nou op mijn computer.

Het is een avi bestand, dat volgens mij normaal gesproken geopend wordt met xvid (dat icoontje staat er tenminste bij)

Maarrrrrr: als ik erop dubbelklik doet hij niets.

En als ik hem met xvid / quicktime / VLC mediaplayer o.i.d. probeer te openen zegt hij: "[bestandsnaam] de opgegeven bestandsnaam is ongeldig"

Normaal zou je dan proberen om de spaties / gekke tekens e.d. in de naam van het bestand te verwijderen, maar ik kan de bestandsnaam niet wijzigen!

als ik namelijk op de rechtermuisknop druk bij het bestand, dan zie ik openen, kopieëren naar cd of apparaat, in wachtrij plaatsen, toevoegen aan afspeellijst, afspelen met media player, openen met... , en kopieëren naar.

Ik kan dus niet de eigenschappen bekijken / naam wijzigen / kopieëren / plakken / snelkoppeling maken o.i.d.

Weet iemand wat ik zou kunnen proberen om het bestand af te spelen?

Bvd



edit: ik heb nu ook her en der gelezen dat ik misschien een 'codec converter' nodig heb?? (wat het ook moge zijn, heb al wat op google rondgekeken maar snap er vrij weinig van) iemand die me hier meer over kan vertellen?
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk kan je de naam niet veranderen, omdat je de torrent nu aan het seeden bent, gewoon in het download programma de torrent verwijderen
en dan kan je de naam wijzigen.
 
Zelfs als je stopt met seeden (kon ik in ieder geval) kan je de naam niet veranderen. Na wat internetten kwam ik erachter dat de naam te lang is (het hele pad). De naam van de map kon ik echter wel veranderen en die heb ik dus drastisch ingekort. het effect was dat ik EN het bestand nu af kon spelen EN de naam van het bestand in 1 keer wel kon veranderen.

Nou dit is een oud topic maar mocht iemand het probleem hebben, googlen en op dit forum komen dan vinden ze in ieder geval het antwoord.

Met vriendelijke groet,

Luc
 
Topic is van 2010, mag dus met rust gelaten worden. Is niet relevant meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan