Filmkwis: veel films editten, maar welke software?

Status
Niet open voor verdere reacties.

namruuh

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Berichten
43
Ik ben bezig met het opzetten van een filmkwis voor de kerst met de familie, en de bedoeling is om uit diverse films ongeveer 1 minuut te knippen, en dat achter elkaar te zetten.

Zolang het .avi-bestanden zijn lukt dit prima met Windows Live Movie Maker, maar ik heb ook veel DVD-bestanden (VIDEO_TS mappen) en MKV's als bron. Ik kan deze natuurlijk allemaal eerst converteren naar avi, en dan 1 minuut eruit knippen, maar dat kan vast sneller.

Ik heb gezocht naar een programma dat alles kan, maar er zijn er zoveel die na installatie het toch niet helemaal te kunnen. Wie heeft de gouden tip? Ik heb eventueel vrienden die een licentie op Adobe Premiere hebben waar ik wel kan klooien, maar het liefst iets freeware of goedkopers...

Ik zoek dus software die:

- MKV's kan editten, en 1 minuut hiervan kan exporteren als .avi
- DVD iso's kan editten, en 1 minuut hiervan kan exporteren als .avi
- DVD-mappen kan editten, en 1 minuut hiervan kan exporteren als .avi
- en uiteraard avi's zelf kan editten en exporteren.

Ik hoef het geheel niet aan elkaar te plakken als 1 bestand, de losse 1-minuutsbestanden zijn prima.

Bestaat wat ik zoek eigenlijk wel? :confused:
 
Als er straks geen antwoord komt, is FormatFactory de perfecte converter voor je. Snel en goed. Gratis en ondersteund een hoop!
 
Bedankt voor de tip, FormatFactory doet het inderdaad redelijk goed. MKV's, avi's en Youtube's FLV zijn geen probleem!

Echter, VIDEO_TS mappen geven bij mij voortdurend errors (failed to decode), en ook enkele .ISO bestanden. :(
 
Inderdaad. Want in Video_TS mappen zitten VOB's. Ik weet eigenlijk niet of die wel te converteren zijn...:confused:
 
Ik kan wel een losse VOB-laden, maar op de een of andere manier begrijpt Format Factory deze niet helemaal. Stel ik wil 1 minuut eruit knippen van 00:10:00 tot 00:11:00, en ik laad de eerste VOB, dan kan ik de sliders niet bewegen om dat stukje te selecteren.

Als het niet anders kan, dan converteer ik de VOB's eerst wel naar avi, en dan knip ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan