Ad-Hoc netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

CtrlAltDefeat

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Berichten
117
hallo,


ik heb een vraagje, hoe maak ik een Ad-Hoc netwerk?

kan iemand stapsgewijs uitleggen hoe ik dat doe?(ik gebruik windows 7)


bedankt voor het lezen
 
Staat (o.a.) hier en hier en hier
Als je W7 Starter hebt schijnt het ook te kunnen: link

Voor een oplossing met Bridging ipv. ICS: hier (YouTube video).

Succes,

Tijs.
 
bedankt! dat heeft enorm geholpen! alleen waar verander ik dan nu de instellingen van het netwerk?
 
bedankt! dat heeft enorm geholpen! alleen waar verander ik dan nu de instellingen van het netwerk?

Graag duidelijk maken wat je bedoelt: De tutorials lijken me duidelijk genoeg?? En je zult (als er ook Internet bij te pas moet komen) minstens 2 (draadloze en/of bedrade) netwerkaansluitingen moeten hebben (zie ook de links).

Tijs.
 
ik dacht dat het gelukt was:shocked: maar er komt maar geen signaal op de host...
 
Graag duidelijk maken wat je bedoelt: De tutorials lijken me duidelijk genoeg?? En je zult (als er ook Internet bij te pas moet komen) minstens 2 (draadloze en/of bedrade) netwerkaansluitingen moeten hebben (zie ook de links).

Tijs.

ik heb 1 draadloze netwerk kaart en 1 LAN netwerk kaart.(dat is voldoende toch?)
 
ik dacht dat het gelukt was:shocked: maar er komt maar geen signaal op de host...

Onduidelijke melding, helaas. Bedoel je hiermee dat het ad-hoc netwerk niet te zien is vanuit andere pc's/laptops in de buurt? Denk er hierbij ook aan welk type netwerk je beschikbaar stelt. Sommige pc's/laptops hebben geen ondersteuning voor (bijv.) 802.11n netwerken.

Eerlijk gezegd lijkt het mij onmogelijk om hierin verdere ondersteuning te bieden op afstand, via een forum. Per slot zijn er 100en merken/types draadloze netwerkkaarten in omloop.

Tijs.
 
Even nog een toevoeging: Wellicht staat in het tabblad Geavanceerd van je draadloze netwerkkaart die je voor het ad-hoc netwerk wilt gebruiken in Apparaatbeheer nog wat zaken die invloed hebben op het gebruik als Ad-Hoc netwerkverbinding. Kijk daar zeker eens naar (dit sluit aan op de melding in mijn vorige posting over 100en merken/types draadloze netwerkkaarten).

Succes,

Tijs.
 
anderen loggen in op mijn netwerk maar er blijft dan staan:

[naam netwerk]
geen internettoegang

ik heb alles gedaan zoals in de guide stond
 
Schakel eens (tijdelijk) de Windows firewall helemaal uit. Schakel ook firewall componenten uit van andere programmatuur (Norton 360, Kaspersky Internet Security, AVG Internet Suite, ZoneAlarm, Comodo Firewall etc.) als je die op je pc/laptop geïnstalleerd hebt.

Zeker als op de delende pc/laptop zelf Internet-toegang wel gewoon mogelijk is terwijl ICS actief is, dan lijkt me dat de meest logische verklaring.

Vraag ook (volledigheidshalve) eens op welk ip-adres zo'n via jouw ad-hoc netwerk verbonden pc/laptop heeft op dat moment. Zou (vanwege ICS) een 192.168.0.x ip-adres moeten zijn. [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig

Als het wel werkt met firewall(s) uitgeschakeld, dan zul je daar verder moeten kijken hoe je de firewall-instellingen moet hebben om ICS met ingeschakelde firewall mogelijk te maken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan