Film kleiner maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellenl

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2010
Berichten
66
Hallo,

Ik heb een TV-serie gedownload en wil die graag op in totaal 4 dvd's branden.
Dit moet ook wel lukken aangezien ik eerst alle afleveringen naar divx heb geconverteerd waardoor ze dus al een stuk kleiner zijn.
Maar er is 1 aflevering die het een beetje verpest.
I.p.v. 192 mb is hij 218 mb.
Mijn vraag is: Weet iemand een programma waarmee ik een film(pje) in mb's kan verkleinen?
Kwaliteitsverlies is hierbij niet heel erg. :p

Alvast bedankt,

Jelle
 
Ik vraag mij een beetje af of Shrink DivXjes kan bewerken.
Wellicht is eerst een tussenstap nodig om de DivX om te zetten naar DVD files én vervolgens die DVD film eerst op DVD schijf te zetten. Ik denk dat DivX daarna met gemak er een procentje of 10 vanaf kan krijgen.
 
dvd shrink werkt niet echt omdat hij niet alleen de divx maar ook de avi files niet pakt.
 
dvd shrink werkt niet echt omdat hij niet alleen de divx maar ook de avi files niet pakt.
Dat schreef ik een paar berichten terug; je zal de film éérst om moeten zetten naar DVD bestanden (bub ifo en vobjes) dán branden op DVD en dan met Shrink, schrinken. Als dat met één andere tool in één keer kan, dan moet je dat vooral doen.
 
Als de kwaliteit niet zo'n groot probleem is kan je de avi's(divx/xvid) in virtualdub inladen en hier de bitrate van de video iets verlagen en deze opnieuw opslaan als divx/xvid.
Het bestand zal dan in omvang ook iets krimpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan