Van Welke DVD-files audio-files maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Zie hier de bijlage 'een overzicht van alle DVD-files' waarmee de betreffende DVD is gebrand. Kun je - en zo ja met welk(e) - hier audiofiles (b.v. MP3 of Wave) uit distilleren ? Zo ja, hoe gaat dat in z'n werk, ofwel met programma ?
Van DVD naar Audio.jpg
 
De bestanden die je laat zien zijn om te zetten naar één MPEG bestand, waarna je het geluid van het MPEG bestand kunt splitsen met bijvoorbeeld TMPGEnc (tutorial).
 
Oke; en kun je dat gesepareerde geluid dan b.v. omzetten naar MP3 of Wave-tracks, of kun je er dan alleen 'een geheel' van maken. Je snapt, ik zou er 'n soort van CD van willen branden.
 
Als je van de DVD bestanden die je nu hebt één MPEG bestand hebt gemaakt, kun je:

  1. Òf het geluid van de hele MPEG splitsen en branden
  2. Òf het hele MPEG bestand knippen in stukjes, en dan van elk stukje het geluid eraf halen zodat je alsnog meerdere tracks hebt (bijv. als het om een optreden gaat kun je de MPEG film knippen in fragmenten en dan elk stuk bevat 1 liedje, en dat het geluid van elk MPEG fragment splitsen en achterelkaar branden)
 
Ik ben nu bezig de *.VOB files van de DVD met Formatfactory te converteren naar MP4.
Ergens las ik dat je dan met het progje 'Mp4 to mp3 converter 6.0.3' de MP4's kan converteren naar MP3 of Wave. Zegt dit je wat ?
 
Het kan geen kwaad dat te proberen lijkt mij.
 
Dit gaat goed komen. Ik heb nu de betreffende songs (beeld en geluid) als MP4.

Je moet de van VOB naar MP4 geconverteerde files even beluisteren-bekijken en dan zie-hoor je welke de songs bevatten
(de overige kunnen weg, extra's, filmpjes e.d., die zijn voor het vervolg ook niet nodig).
Vervolgens - OOK met Format Factory = echt 'n freeware wereldprogramma - MP4 converteren naar MP3.
Ik heb ontdekt, dat de (verschillende) MP3-file(s) niet persee is (zijn) begrensd (wat betreft begin-eind song), dus moet je nu
eerst de MP3's in Cooledit (of 'n ander progje) aan elkaar plakken. Tenslotte heb je dus EEN groot MP3 bestand en dat kan je
opsplitsen in de verschillende songs (kan, hoeft niet natuurlijk; maar dan kan je later op de CD geen afzonderlijke songs kiezen).
Tenslotte brand je MP3 naar Audio-CD en klaar is kees.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan