urls redirecten

Status
Niet open voor verdere reacties.

garrox

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2010
Berichten
44
ik heb in een vorig topic een nogal apart netwerk ingesteld;

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...en-op-2e-nic-via-router?p=3709113#post3709113

nu ben ik in staat alle traffic van mn complete netwerk richting internet te onderscheppen. kei gaaf. maar nu wil ik het volgende...

als een netwerk gebruiker www.website1.nl intypt, wil ik dat ie op www.website2.nl terechtkomt.

iemand een idee in welke richting ik moet gaan zoeken (mn router die nu trouwens als switch functioneerd heeft die opties zoiezo niet).

alvast bedankt,
Tommy
 
Makkelijkste manier is om zelf een DNS server op te zetten. De redirect kun je dan op DNS niveau beheren.
 
ik heb eens heftig gegoogled voor het opzetten van een dns server.
maar al wat ik kan vinden is niet zomaar ffkes gedaan.
ik zal er ten alle tijden een complete pc voor op moeten offeren (of een vmware client natuurlijk)

maar de benodigdheden zijn windows server, dcpromo en een eigen domein :(
niet allemaal zomaar even opgezet en ingesteld.

het enige wat ik wil is 1 www aanvraag van een lan gebruiker binnenkomend op mn 2e nic omleiden naar een andere pagina, dat moet toch simpeler kunnen?
 
Dat is de Windows manier. Je kunt ook BIND in Linux draaien. Is vast ook nog als kant en klare appliance van de VMware site te downloaden.

Een ander eenvoudiger oplossing is de hostfile op de betreffende pc aanpassen, zodat www.a.com naar www.b.com wijst.
 
ik had gister NoCats en MonoWall gedraaid op linux vmware. kon ze allebei wel geinstalleerd krijgen, maar ik kon ze allebei niet geconfigureerd krijgen. mischien waren die 2 applicaties wel een beetje teveel van het goeie en niet helemaal gespitst op wat ik wilde.

ik zal BIND eens gaan draaien, kijken wat het oplevert...
 
okeej, heeft een tijdje geduurd, maar heb sinds een paar dagen DE oplossing voor mijn vraag.

--> ARP / DNS spoofing

is wel niet zon heel erg geliefde methode, maar wat ik dus doe is de arp requests van mijn langenoten catchen en vervolgens rewriten en terugsturen. op die manier kun je dus vaste regels opstellen om http aanvragen van lanners te bewerken.

maar t werkt goed!

iemand interesse? --> mij een pm'etje sturen en ik leg uit :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan