internet delen binnen een netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunpayer

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
17
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem...

Ik moet voor school samen met een partner een opdracht maken en hierbij moeten wij een internet verbinding delen binnen een netwerk, wij krijgen zojuist een melding, (heb engelse windows xp dus hier volgt de mededeling:

"To create a Network Bridge, you must select at least two LANG or High-Speed Internet connections that are not being used by Internet Connetion Sharing."

Ik snap de vertaling ervan wel maar zou niet weten wat er aangepast moet worden..

Hier volgen een paar gegevens in de hoop dat dat handig kan zijn voor het helpen:

Onze crosskabel IP is: 192.168.1.1/192.168.1.2
de IP van het internet netwerk is: 192.168.0.0
Subnetmask is 255.255.255.0

Ik hoop dat iemand ons kan helpen.

Mvg, Dennis
 
heb je 2 internet aansluitingen op je computer of 2 internet kaarten ?

p.s 1 voor ontvangen 1 voor verzenden
 
hoe ziet je netwerk er nu uit ?

Internet --> computer --> computer
of
Internet --> computer --> router --> computer
 
ik ga het direct voorstellen en even vragen aan de leraar of dat een mogelijke oplossing is, ik zal het melden zodra het gewerkt heeft ;)
 
Het probleem ligt helaas niet daar =(

Nog andere manier om het op te lossen? of een stapsgewijze handleiding over hoe we het moeten instellen?

Mvg
 
Stapsgewijze uitleg mag ik hopen dat school die heeft. Tenminste dat verwacht ik als ze dit soort opdrachten geven.
 
haha dat dacht ik ook, maar ze zeggen dat we er zelf achter moeten komen d.m.v. internet enzo :rolleyes:
 
1 ding is in ieder geval een probleem: Voor ICS wordt het 192.168.0.x netwerk gebruikt. Dus de netwerkkaart waarvan je de Internet-verbinding wilt delen mag niet zelf op het 192.168.0.x netwerk zitten. Dat lijkt bij jou echter wél het geval.

Tijs.
 
Okee dankjewel allemaal voor de reacties en de hulp, ik zal er zeker wat mee doen.

Bij deze zet ik deze vraag op "opgelost"\


Mvg, Dennis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan