foto's inscannen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
Hallo,
Ik heb heel wat oude foto's die ik graag wil "digitaliseren"
Ik vraag jullie advies over hoe ik dat het best aanpak
Ik plaats de foto onde r de scanner, en dan?
resolutie instellen ed...
Hoe zouden jullie dat doe... is vervelend werkje dus wil ik de outcome liefst zo goed mogelijk en zo efficuient mogelijk
Bedankt
 
Als je de negatieven nog hebt. Koop dan voor weinig geld een negatief scanner. Resultaat is veel beter en het werkt makkelijker. Zeker bij grotere aantallen.

Of als je de negatieven hebt, kun je de foto's ook rechtstreeks op CD-Rom laten zetten. Kost relatief weinig. Zeker gelet op de tijdsbesparing.

Als je gaat werken met een scanner. Zorg ervoor dat je een programma gebruikt om de foto's na te bewerken. Stofjes/krasjes/verkleuring enz kun je makkelijk verwijderen. Liefst een programma wat dit voor een hele serie foto ineens kan.
 
negatieven heb ik waarschijnlijk niet meer..;
Wel programma stel je voor
Wat doe ik met de resolutie?
Andere tips?
JP
 
Als je de negatieven nog hebt. Koop dan voor weinig geld een negatief scanner. Resultaat is veel beter en het werkt makkelijker. Zeker bij grotere aantallen.

Bij gebruik van een negatief scanner zijn de zwart-wit fotos goed,met kleuren werkt
dat niet goed (veel te korrelig),en ik kan het weten heb er zelf een ,en gebruikt met
het resultaat ,kleuren één fiasco...
 
steekt niet zo nauw..; is eerder wa bewaren voor "het nageslacht"
JP
 
Als het enkel is voor bewaren in digitale vorm.
Je hebt de tijd er voor, 2 foto's tegelijk in je scanner leggen en inscannen met je favoriete fotobewerkingssoftware.
Een scan maken op minimaal 300 dpi is al ruim voldoende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan