Problemen met delen partities grote harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

peervdb

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2005
Berichten
63
Ik deel al mijn partities op mijn pc met een thuisnetwerk op Windows 7 en altijd zonder problemen. Nu heb ik laatst een 1,5 TB (interne) harde schijf gekocht en opgedeeld in 3 even grote partities en nu kan ik deze partities niet openen op een andere computer op het netwerk. Hij ziet ze dus wel, maar ik krijg de melding "Geen toegang tot ..." De (deel)instellingen zijn exact hetzelfde als bij de andere schijven/partities, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen. De andere partities zijn wel allemaal stukken kleiner en de schijven ook.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit op moet lossen? Alvast bedankt!

PS. Zou dit een oplossing kunnen zijn? http://sevenbits.nl/probleemoplossing/netwerkproblemen_windows7_xp.html#externeschijf
 
Laatst bewerkt:
pappalongjohn

Hey ja zit met hetzelfde probleem en heb echt al overal in gezocht ik dacht ook eerst opdelen in kleinere partities echter dat helpt dus ook niet een kleinere schijf die ernaast hangt word moeiteloos gezien en kan ik alles op doen.
Ik hoop dat er een persoon reageerd die hier een oplossing voor zou weten zou een grote hulp zijn inderdaad.
Dus een 1.5 TB interne HDD delen in het thuisnetwerk waar die wel door de andere pc's word gezien echter niet bewerkt kan worden.

groet pappalongjohn
 
hey allemaal

ik weet hier niet veel van dus sla mij niet voor de kop als het niet kloopt. :p
is er een andere aanstuilting voor die andere schijf nodig geweest of niet??
Misschien ligt het daar aan.

grtn Ttommeke
 
Ik word er ook aardig gestoord van. Gebruik jij ook een HDX als netwerkapparaat?

Hey ja zit met hetzelfde probleem en heb echt al overal in gezocht ik dacht ook eerst opdelen in kleinere partities echter dat helpt dus ook niet een kleinere schijf die ernaast hangt word moeiteloos gezien en kan ik alles op doen.
Ik hoop dat er een persoon reageerd die hier een oplossing voor zou weten zou een grote hulp zijn inderdaad.
Dus een 1.5 TB interne HDD delen in het thuisnetwerk waar die wel door de andere pc's word gezien echter niet bewerkt kan worden.

groet pappalongjohn
 
pappalongjohn

Ttommeke,

zou echt niet weten waar je het over hebt hoor de hdd ligt in een door medion speciaal voor mij samengesteld systeem met 2 extra lades in het front om HDD's bij te plaatsen dus een andere aansluiting ???????????????????????
 
pappalongjohn

Peer ja inderdaad die gebruik ik ook is eigenlijk toch te gek voor woorden dat dit zo is hij ziet de schijf maar je kunt er niets mee pffffffffffffff
 
pappalongjohn, bedankt voor je mail, je computer maatje is een held, het werkt inderdaad! Blijkbaar heeft de schijf die je toevoegt iets andere beveiligingsinstellingen dan de schijven die er al in zaten tijdens de installatie van windows. Door "iedereen" toe te voegen bij beveiliging is het probleem inderdaad opgelost. Nogmaals bedankt! :thumb:

Peer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan