port vpn IPSEC.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Berichten
642
ik zit met het volgende
ik heb al van alles geprobeerd, maar niets heeft geholpen.
ik gebruik pfsense met vpn (ipsec) en heeft onder een vorige internet aansluiting goed gewerkt
Probleem:
de verbinding loopt nu over de adsl, en in die router een ingebouwde firewall,
ik moet dus alle porten dubbel openzetten in de modemrouter(adsl) en in pfsense.
over pfsense vpn is dit allemaal nog goed ingesteld, maar door dat ik ahter die adslmodem zit moet de port voor vpn ipsec open

welke poort of poorten moet ik hier voor hebben.

50
51
500
4500

deze heb ik al in die adsl router gezet, maar dus nog geen verbinding........


klopt dit of moet er meer open.

ik heb ze los ingezet
van 50 tot 50
van 51 tot 51
van 500 tot 500
en van 4500 tot 4500

of moet het van 50 tot 51
en 500 tot 4500. tcp/udp
 
Het is niet tof van je dat je alweer een nieuwe vraag stelt over hetzelfde, terwijl je hier nog niet (eens) op de laatste tip/hulp hebt gereageerd en de vraag niet op opgelost hebt gezet.

Zie aldaar dat jouw setup 99% zeker niet gaat werken, vandaar dat ik je daar aanraad om een extra, transparante Internet-verbinding (dus met een modem of router in bridging modus) te nemen voor je VPN-verkeer.

Je maakt verder een vergissing m.b.t. poortnummers, want het zijn (gedeeltelijk) protocolnummers: Het gaat niet over poort 50 en 51 maar over protocol ID's 50 en 51 bij IPSec. Zie bijv. hier aangeduid.
Qua poorten zou het genoeg kunnen zijn dat je poorten 500 UDP en 4500 UDP portforward, maar dan hou je het probleem met protocol 50 (en evt. ook protocol 51). Dat probleem zou je niet hebben als op je router NAT-traversal was in te stellen. [Natuurlijk kun je kijken wat je bereiken kunt zónder NAT-traversal (wellicht is het er gewoon, maar niet beschikbaar in de web-interface van de router om in te stellen etc.)]

Succes,

Tijs.
 
ik ben er nog is mee bezig geweest, en de vpn werkt nu soms wel soms niet. ik heb de port die voor vpn is dus open gezet 500 en 4500 UDP, en uPnP aangevinkt.

kan het zijn dat er meer open moet.
ik heb 3 vpn verbindingen lopen, van de 3 doet er 1 het hetmeeste goed. maar ook vaak weg
de 2e iets minder
de 3e heel vaak er uit...
 
Topic al meer dan een jaar oud dus mag met rust gelaten worden ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan