Vast IP adres !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Luitjes,

Ik krijg van Ziggo een wisselend IP adres dat wil ik eigenlijk niet meer.
Nu las ik in de CT van vorige maand hoe je een vast IP adres kan instellen. Op zich is dit gezien mijn netwerk wel makkelijk. Maar nu mijn vraag. Wat ik nu niet snap is dat Ziggo het IP adres toewijst. Als ik nu een vast IP instel kan dat uberhaupt wel? Krijg ik dan geen problemen? Alles staat nu op automatisch toewijzen overigens.
Ik hoor graag,

T
 
extern ip adres

Dan zou ik ziggo bellen om te vragen of je een vast ip adres kan krijgen.
Maar wellicht heb je meerdere ip adressen. Deze zou je in je modem moeten kunnen toewijzen.

Maar makkelijkste manier is denk ik toch Ziggo bellen, zij weten precies wat je hebt en kunnen je kosteloos verder helpen.
 
Wil je bij Ziggo een "vast" ip adres, plaats een router tussen het modem en de pc's.
Zolang je de router niet reset of uit zet blijft je ip adres het zelfde. Of Ziggo moet op afstand een reset geven in de dhcp pool in een gebied. Dit wil nog wel eens voorkomen na werkzaamheden of storingen. Een echt vast ip adres geeft ziggo niet weg, hier zijn meerdere redenen voor.

grtjs jjw
 
Je hoeft Ziggo niet te bellen, dat heb ik al reeds voor je gedaan met dezelfde vraag :D
Je krijgt dan als eerst een callcenter medewerker aan de lijn die waarschijnlijk de vraag niet snapt en je daarna een fantastisch verhaal verteld waarna hij je door verbind met de volgende medewerker die wederom weer het prachtige verhaal aan je gaat vertellen enz enz.... De klanten service van Ziggo is niet de beste helaas. Maar goed, dat was even oftopic over Ziggo haha. Als de mod het niet goedkeurt alvast excuus.

grtjs jjw
 
Het kan wel.
Maar dan moet je een ziggo zakelijk abonnement afsluiten.
Stukje duurder.
 
En volgens mij kun je alleen Ziggo zakelijk nemen als je een Kamer van koophandel nummer hebt, of te wel een eigen bedrijf, anders zou iedereen een Ziggo zakelijk pakket kunnen nemen en das nu net niet de bedoeling.

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan