profiel opslaan door VPN verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis jonkers

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2009
Berichten
31
beste,

wij hebben op het werk een probleem.
als de gebruiker uitlogt terwijl hij een VPN verbinding heeft openstaan kan het profiel niet worden opgeslagen en moet je dus op een eindeloze time-out wachten. dit omdat eerst de VPN software wordt afgesloten en daarna probeert hij het profiel naar de server te schrijven.
ik kan hierover niets op internet vinden dus daarom maar hier.

Iemand nog enig iedee / zelfde ervaring???

Groetjes,
Dennis
 
Normaal gesproken laat je iemand inloggen met het vinkje bij via Dial-up verbinding verbinden met het domeinnetwerk (de VPN-verbinding is dan de Dial-up verbinding die gekozen wordt). Zover ik me kan herinneren wordt dan eerst het profiel opgeslagen en dán pas de Dial-up verbinding (=VPN-verbinding) verbroken als er wordt uitgelogd.

Hoe zit dat nu bij jou?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
beste tijs
het is software van juniper en maakt geen gebruik van het vinkje dial up.

gr.
 
Dan ben je (wat mij betreft) genept/gen***d.

Ik wil dan graag even weten over welk soort gebruikersprofiel we dan praten: Is dat een zwervend profiel of een lokaal profiel? [Als ik jouw verhaal goed begrijp zou het een zwervend profiel moeten zijn.]

Indien zwervend profiel, dan wil ik weten wanneer die VPN-verbinding dan wordt opgebouwd, want die zou dan vóór het inloggen al beschikbaar moeten zijn of tijdens het inloggen beschikbaar moeten komen. Zou dan uiterst vreemd zijn dat bij/tijdens uitloggen de VPN wordt afgebroken terwijl die wel beschikbaar is bij aanmelden??

Ik mag toch hopen dat je één of andere optie/instelling over het hoofd ziet nu, want anders vind ik die Juniper software niet idiot- en bullet-proof...

Tijs.
 
het is inderdaad een zwervend profiel.

de VPN verbinding is mogelijk tijdens het inloggen op te starten (er verschijnt een schermpje waarmee je verbinding maakt met de VPN portal) Dit is niet altijd mogelijk i.v.m. draadloos niet verbonden zijn met internet. er is ook een mogelijkheid de software op te starten na het inloggen. Omdat het gewoon software is sluit windows deze bij het afsluiten af en daarna probeert hij het profiel naar de server te schrijven.
 
Ok dan... In mijn ogen slechte VPN-software, dus. :(

Enige (maar dat is echt een schot in het donker, want ik weet niet hoe die Juniper software reageert) is om te kijken of de VPN-verbinding blijft staan als je de volgende instelling doet op het werkstation/laptop:
De registry-instelling die hier staat.

PS: Die instelling werkt niet op Vista, zoals gemeld in de link. Ik neem aan (dus) ook niet in W7.

Anders de makers van de VPN-software contacteren over je probleem.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan