.srt bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0556

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Berichten
701
hallo,

ik heb een film gedownload en ook de ondertiteling (.srt bestand) maar hoe kan ik de ondertiteling invoegen in de film?

alvast bedankt!
MVG Tom
 
Zo makkelijk zal dat niet gaan, het .srt bestand kan "alleen" gelezen worden door een media player of eventueel je dvd speler als die dit ondersteund.

Ik weet ook niet of we hier wel diep op in mogen gaan daar het om een illegale film gaat. Dat laat ik even aan de MOD over.

grtjs jjw
 
Er is software op de markt die dit ook voor je kan doen, dus permanent het .srt bestand als ondertiteling in je avi plakken maar dan zul je dus zelf even moeten zoeken op Google.

grtjs jjw
 
Hallo Tom,

Als je op windows 7 zit en je hebt de laatste update van windows media player binnen.

Hoef je alleen maar het .srt bestand te hernoemen als de film.
Dus als de film Pietje.avi heeft moet je .srt ook Pietje.srt heten.
Dan zal windows media player het automatisch gebruiken.

Je kan ook als je geen wmp gebruikt media player classic downloaden. Werkt dan precies het zelfde. Hernoemen naar de film.
 
De ondertiteling inbakken in de AVI film kun je eenvoudig doen met VirtualDub, daarvoor moet je srt eerst omzetten naar ssa en dan via de 'subtitler' filter plakt VirtualDub de ssa ondertiteling onder de AVI film.
 
Hallo Tom,

Als je op windows 7 zit en je hebt de laatste update van windows media player binnen.

Hoef je alleen maar het .srt bestand te hernoemen als de film.
Dus als de film Pietje.avi heeft moet je .srt ook Pietje.srt heten.
Dan zal windows media player het automatisch gebruiken.

Je kan ook als je geen wmp gebruikt media player classic downloaden. Werkt dan precies het zelfde. Hernoemen naar de film.
als ik de ondertiteling gewoon in de map plaats waar ook de film staat pakt hij hem dan automatisch?
 
als ik de ondertiteling gewoon in de map plaats waar ook de film staat pakt hij hem dan automatisch?

Ja dat klopt, de srt-file en het filmbestand moeten bij elkaar in een map staan.
Het maakt dan niet uit of er meerdere ondertitels en films in 1 map staan.
Zolang de bestandsnamen van de film en de subs maar gelijk zijn, behoudens de extensie.
 
De ondertiteling inbakken in de AVI film kun je eenvoudig doen met VirtualDub, daarvoor moet je srt eerst omzetten naar ssa en dan via de 'subtitler' filter plakt VirtualDub de ssa ondertiteling onder de AVI film.

Met alle respect, de conversie van srt naar ssa kan je overslaan met de textsub filter in virtualdub. Met deze filter kan je de srt files direct inladen in virtualdub.
Mijn ervaring met de conversie: tijdlijn die niet meer klopt en de textconversie gaat niet geheel goed. Sommige letters/tekens komen niet goed door.
 
Ja dat klopt, de srt-file en het filmbestand moeten bij elkaar in een map staan.
Het maakt dan niet uit of er meerdere ondertitels en films in 1 map staan.
Zolang de bestandsnamen van de film en de subs maar gelijk zijn, behoudens de extensie.

en als ik de film daarna uit de map haal en hem ergens anders neerzet zonder het ondertitlelingsbestand, zijn de ondertitels er dan nog?

want ik wil de film graag in itunes zetten zodat ik hem op mijn iphone kan zetten met ondertitels...

MVG Tom
 
OK mijn ervaring is dat het prima werkt. Wat betreft het gelijk lopen geef ik je gelijk jackall want dat gaat niet altijd even goed, maar subs syncen met subtitle workshop oid werkt soms ook gewoon goed.
 
Voor de iphone zul je toch virtualdub moeten gebruiken om de subs in de film te plakken, ik weet zelf geen andere mogelijkheid maar wellicht is die er toch.
 
met de ondertitelingen heb ik inmiddels geen problemen meer (bedankt mensen :thumb:) maar wel met het op me iphone zetten, hij kan niet in de itunes bibliotheek omdat itunes geen videofragmenten kan afspelen, ik moet hem dus zien te converteren naar .mp4 of een andere extentie. hoe kan ik dat doen?
 
Hallo,

ik probeer een film wat als wmv is opgeslagen ook te voorzien van een ondertiteling, hoe kan ik dit doen? Ik heb de ondertiteling gemaakt met Subtitle Workshop 4.

Goreten

Math
 
als het een .srt bestand is kun je ze toch gewoon in dezelfde map plaatsen?
 
Dus ik moet dat bestand van ondertiteling srt in de map van het filmpje zetten? Maar hoe krijg ik de ondertiteling dan automatisch in het filmpje? Als ik het open verschijnt er niets..

Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan