Geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertos

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2010
Berichten
8
Hallo dames en heren,

Ik heb volgens mij iets heeeeel doms gedaan..
Mijn C-schijf was te vol, dus wou ik die gaan opruimen, dus heb ik een aantal programma's verwijderd en bij sommige heb ik niet eens gekeken wat ik nou eigenlijk verwijderde (heel dom, ik weet het).. En het probleem is dat internet het nou niet meer doet :( en ik heb geen flauw idee hoe dat verder komt..
Ik heb al geprobeerd om systeemherstel te doen, maar dat doet ie niet..

Kan iemand mij helpen?!
 
Ik denk dat je ook je drivers voor je internetkaart hebt verwijderd. Ga naar configuratiescherm en laat de hardware opnieuw detecteren. Normaliter moet je PC zonder ww e.d. op internet kunnen.
Een andere optie is om te zoeken naar je intyernetverbindingen en dan een nieuwe verbinding maken.
 
Dat kan inderdaad ook, wat misschien ook handig is als je niet zo heel erg veel verstand van computers hebt even op een computer die wel verbinding met internet heeft in google intypen: internet driver [merk+model van je pc] download staat het vast in overvloed, die op USB zetten en downloaden en klaar=kees;)
 
Ik heb m'n hardware opnieuw gedetecteerd en nu zie ik dat mijn ethernet controller geen stuurprogramma heeft..

ik heb geprobeerd om een driver te downloaden, maar ik kan niks vinden.. (ik heb een AMD Athlon 3700+)

dus ik heb geen flauw idee wat ik nu nog kan doen..
 
Ik wil je wel helpen,

wil je je merk en model geven van je computer?

dus bijv> acer aspire.. dan weet ik genoeg;)
 
Uhm... waar vind ik dat? :p
Op de kast zelf staat alleen dat ie van MyCom is en er zit een stickertje op waarop staat 'windows xp media center edition 2006 mycom'

ik weet niet of je daar iets aan hebt.. ik kan verder niet echt een merk vinden..
 
Hallo dames en heren,

Ik heb volgens mij iets heeeeel doms gedaan..
Mijn C-schijf was te vol, dus wou ik die gaan opruimen, dus heb ik een aantal programma's verwijderd en bij sommige heb ik niet eens gekeken wat ik nou eigenlijk verwijderde (heel dom, ik weet het).. En het probleem is dat internet het nou niet meer doet :( en ik heb geen flauw idee hoe dat verder komt..
Ik heb al geprobeerd om systeemherstel te doen, maar dat doet ie niet..

Kan iemand mij helpen?!

Controleer eerst eens in apparaatbeheer of je ook drivers mist.
Verder kan je met pw wizard even een hardware overzicht maken en deze hier plaatsen. Of inderdaad merk en type pc opgeven, modelnummer zou op de sticker moeten staan.
 
Ja, zo kan ik het niet garanderen, wat makkelijker zou zijn als je wist wat voor merk met type:p maar dit kun je proberen is deze

even op usb of dergelijke zetten en dan installeren,

ik kan geen garantie geven want weet het merk en model niet precies van je computer
 
@leutjebreedbek

En zonder merk en type gaan we dus ook niet zomaar een driver aanraden...

Eerst zekerheid, dan de oplossing.
 
ja, maar zoals je hier vind, zou dit voor de XP moeten werken.. Operating system: Windows 95/98/2000/XP/2003/NT
 
Een driver is voor een hardware onderdeel, niet voor een os (al zijn er verschillende drivers voor de betreffende hardware onder verschillende win versies). En wij weten niet welke driver er nodig is...

Laten we nu eerst eens zien of er inderdaad een driver mist, daarna uitzoeken welke netwerkkaart het is en daar vervolgens de juiste driver bij zoeken.
 
Ik heb m'n hardware opnieuw gedetecteerd en nu zie ik dat mijn ethernet controller geen stuurprogramma heeft..

ik heb geprobeerd om een driver te downloaden, maar ik kan niks vinden.. (ik heb een AMD Athlon 3700+)

dus ik heb geen flauw idee wat ik nu nog kan doen..

dus dan zou dat er toch al op moeten wijzen dat er een driver mist? of niet?
 
Yep (even overheen gelezen), maar je weet nog niet welke er daadwerkelijk nodig is...

Verschilt per mobo, dus er is meer info nodig.
 
Ja, dus je zou kunnen kijken in apparaatbeheer en dan bij netwerkadapters of daar gele vraagtekens staan..


[maar hoe kom je aan het merk en model.. heb even gekeken maar bij computerinfo staat het [bijmij] niet
 
Bij apparaat beheer staat bij netwerkadapters geen vraagteken, mijn netwerk staat er nog gewoon bij en er staat dat die het nog gewoon doet..

er staat alleen een gele vraagteken bij Overige apparaten -> Ethernet-controller
 
@ leutjebreedbek
Lees eens terug, ik heb al een programma gegeven dat je kan downloaden om je specs te zien en tevens uitgelegt waar je een modelnummer kan vinden.

Maar goed, even terug naar de vraag van @geertos.

We hebben echt even een merk en type van de pc nodig of een overzicht van je hardware. Je zou ook speccy kunnen gebruiken: http://software.helpmij.nl/index.php?action=detail&id=640
 
btw zou echt niet weten waar ik verder nog het merk zou kunnen vinden.. op de kast zit een sticker, ik had al gezegd wat daarop staat, staat alleen nog bij M93-00115.. maar betwijfel of dat dat het merk is..

edit.. ik ga nou dat programma gebruiken..
 
Volgens mij is dan het merk ASUS [zoals ik in de laatste url kan zien] maar als Lita112 hier ook wat van zou willen zeggen [niet dat ik weer iets verkeerds zeg]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan