Mini DV downloaden als aparte bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

GERD 01

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2010
Berichten
17
Hallo,

Ik heb een vraag over het downloaden van mijn Mini-DV tapes. Ik heb een Canon HV40 digitale camera (HD camera). Ik download de content mbv Windows Live Photo Gallery via een firewire kabel.
Ik weet dat HD tapes alleen als een (1) groot bestand geimporteerd kunnen worden. Ik heb ook nog een aantal niet-HD tapes. De ene keer worden die geimporteerd als aparte files (van de verschillende scenes), de andere keer wordt de hele tape als grote file geimporteerd (net als de HD tape).
Ik weet dat je de optie 'video's als meerdere bestanden importeren' kunt aanklikken bij importeren, en heb dit ook steeds gedaan. Desondanks gebeurt dit de ene keer wel, en de andere keer niet. Ik wil de tape graag als aparte bestanden importeren omdat dan de datum van de scenes mee geimporteerd wordt.
Wat me verder opviel is dat als ik de camera aansluit, hij de ene keer door Windows wordt herkend als Canon camera, en de andere keer als Microsoft DV camera. Ik heb er geen verband mee kunnen ontdekken, maar misschien is dat een clue.
Ik ben benieuwd of een van jullie een oplossing weet voor dit (kleine) probleem, of het ook gesignaleerd heeft.

Alvast dank!

Groet, Gerd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan