Film op TV kijken via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Hallo,

Ik heb een TV die ik op mijn netwerk heb aangesloten.

Het is nu mogelijk om via de TV op mijn computer te komen en het lukt me al om muziek en foto's te bekijken / luisteren.

Nu wil ik echter ook films bekijken via dit systeem maar dat lukt me nog niet.

Ik heb een film op de computer staan en deze bestaat uit *.VOB, *.BUP en *.IFO bestanden.

Nu zie ik deze echter niet als ik deze directory benader vanaf de TV.

Is het nu de bedoeling dat ik deze bestanden eerst omzet naar een *.wmv bestand of ander bestand zodat ik hem dan kan bekijken of is er ook een andere manier? Kan een TV deze vob/bup/ifo bestanden niet lezen?
 
Goedemiddag,

Volgens mij alleen in de ondersteunde type bestanden die door de tv zijn gegeven.
 
Het betreft deze ( Toshiba 37TV 733 maar ik wordt niet veel wijzer van de specificaties.

Wel heb ik het onderstaande gevonden:

Using the Media Player:
This TV allows you to enjoy photo files stored on a USB device of sd-card. Moreover, you can also play photos , movies or music files from your PC by connecting the TV to your home network.
Terminology:
DMP: DLNA CERTIFIED Player
DMS: DLNA CERTIFIED server
DMR: DLNA CERTIFIED render
DMC: DLNA CERTIFIED controller

DMP: the TV can control and play content from a DMS
(DMS is a device that can function as a server for DMP or DMR)
DMR: the TV can play content from a DMS. Playback is controlled by a DMC
(a DMC is a device that can instruct the TV to display content)

Kun je misschien iets met deze informatie?
 
Hoi,

Jouw tv ondersteund blijkbaar dlna. Dit wil zeggen dat een programma vanuit jouw pc de media transcodeert/verzend naar jouw tv. Wat mij een goede programma lijkt hiervoor is Serviio


Een lijst met verschillende dlna-serverprogramma's kun je hier vinden.

Mocht je nog vragen hebben dan lees ik dat graag.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt hiervoor!

Ik heb het programma Serviio geïnstalleerd en het werkt.

Ik vraag me alleen af hoe ik in het menu van de film kan komen want ik heb nu geen ondertiteling en dan zou ik toch moeten kunnen instellen.

Weet je toevallig hoe dit werkt?
 
Hoi,

Ik ben niet echt bekend met het programma aangezien ik geen dlna gebruik. Maar misschien kun je bij de instellingen van serviio aangeven dat je bij het afspelen van films automatisch de nederlandse ondertiteling aan kan zetten.

Maar ik zal het programma ook eens installeren hier dan kan ik ook even kijken. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan