DVD branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

driesdep

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2008
Berichten
50
Hallo ,

Ik wou autocad die op mijn externe harde schijf staat, branden op de DVD,
maar toen hij wou starten met branden gaf hij aan dat de inhoud , 4.39 GB,
niet op de DVD kon van 4.39 GB.

Hoe kan ik dit verhelpen ? (Ik kan niet zomaar enkele applicatiebestanden niet gaan
branden op de DVD ) , of toch ...
 
Hoi driesdep

AutoCAD die je heb is 4,39GB groot ,een normale DVD-R heeft een opslagruimte van 4,37GB.
Dat is dus net iets te groot.
Wat ik wel eens deed is dan bij het brandprogramma nero overburn gebruiken.
Op zo'n DVD-R zit wel eens een kleine speling waardoor het programma er net op kan.
Bij nero burning rom kun je dat bij de opties en dan advanced dacht ik instellen.
Het is bij mij nooit fout gegaan maar het is niet geheel zonder risico.

Alternatief is natuurlijk een dual layer DVD-R.
 
bedankt voor de tip, ik ga dit eens proberen, en je iets laten weten als het gelukt is ...

Wat een moeilijk opgave, autocad en inventor installeren, het lijkt wel op de processie van echternach ...
 
ik heb hier nero smartstart essentials 9,
en ik heb in de opties toch geen optie overburn gevonden ...:confused:
 
ik ga dit eens vragen aan een docent van autodesk , want het werkt nog steeds niet.

Die overrun kan blijkbaar ook niet met nero smartstart 9 ...

Spijtig; maar in ieder geval bedankt ...

;)
 
Je moet naar Nero Burning Rom gaan dat is het eigenlijke brand programma.
Smartstart is een soort interface waar alle opties nero verzameld zijn om het je makelijk te maken zeggen ze.
Als het niet bij nero staat dat bij windows start en dan alle programma's in geinstalleerd dan kun het waarschijnlijk aan de linker kant van smartstart waar je ook de opties van update en zo heb staan vinden en op deze site staan een paar screenshots van hoe en wat.
http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=253

Het is nog iets te vroeg voor spijtig heb meschien nog wel iets.

Gezien de groote lijkt het me dat het ook van een DVD af komt zijn het losse bestanden en in mappen en zo of is het een DVD image.
Als het losse bestanden en mappen zijn dan kun je proberen er eerst een ISO (een DVD image bestand) van te maken er kan dan net genoeg aan ruimte besparing zijn waardoor het branden goed gaat.
 
ik heb de feature gevonden,maar hij wil het nog steeds niet uitvoeren.

Blijkbaar is het nog te groot .
Maar ik mijn pc ingeven aan een docent inventor.
Die moet het er maar opzetten ...

Groeten, en bedankt voor alle raad !
 
ik heb de feature gevonden,maar hij wil het nog steeds niet uitvoeren.

Dat kan, want niet alle branders ondersteunen DVD overburning. Ik had enkele jaren geleden een Plextor waarmee het wel kon. Met een latere brander (NEC Optiarc) lukte het niet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan