NAS probleem met netwerkpad

Status
Niet open voor verdere reacties.

acca

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2008
Berichten
3
Ik heb sinds een maand een 2TB NAS van Iomega. Tot nu toe heeft ie het goed gedaan maar plotseling krijg ik de melding "kan het netwerkpad niet vinden" waneer ik in de verkenner op één van de mappen van deze schijf klik. Ik kan de schijf wel benaderen via de browser met het IP adres en dan kan ik m configureren met de Storage Manager van Iomega. Zodra ik hierin echter een map wil toevoegen heb ik hetzelfde probleem (the path for the share is not valid) Aan mijn PC (xp-pro) en laptop (xp-pro) is niets veranderd. Zoals ik al zei kan ik in de verkenner de mappen wel zien en ik kan de schijf ook pingen. Ik zie vast iets over het hoofd maar zelf kom ik er op het moment niet uit. Wie wel??
 
Wat gebeurt er als je pingt op de naam van het NAS?
resolved hij dan ook het goede IP-adres?
Wat gebeurt er als je naar start -> uitvoeren -> \\ipadres gaat?
 
Laatst bewerkt:
opgelost

Het is een vreemd ding die home media drive van iomega. Hij pingt het juiste adres. Het probleem zat ook niet in het netwerk maar helemaal op de drive. In de gebruiksaanwijzing staat 4 sec reset indrukken en hij reset naar factory settings. Dat klopte ook wel maar de mappen bleven onbereikbaar. Gewoon uit baldadigheid heb ik de resetknop maar eens 10 seconden ingedrukt. Probleem verholpen. Ik weet dus niet wat er nu extra gereset is maar dat er meer gereset wordt dan alleen de factory settings moge duidelijk zijn. Hoe dan ook bedankt voor de reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan