Plaatje / foto uitsnijden voor gebruik webpage??

Status
Niet open voor verdere reacties.

knappekloon

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2010
Berichten
15
Hallo lieve Forrumers,

Voor gebruik op mijn nieuwe webpage, moet ik wat plaatjes uitsnijden,'Maar het lukt mij steeds niet.
ik weet dat hierover al andere vragen zijn beantwoord, maar dat lukt niet.

ten eerste is het probleem dan mijn plaatje wat ik uit wil snijden niet een rechthoekig iets is,
en ten tweede krijg ik dan precies het tegenovergestelde bijgesneden (juist wat ik weg wil halen blijft staan, maar andersom lukt dus niet).

Hoe kan ik stukje bij stukje wegsnijden, dat er dan een "lege" achtergrond blijft staan??

dit is een van de plaatjes die ik uit wil knippen / wil bijsnijden;
1399.jpg


Als programmas heb ik Photoshop s3, Adobe Illustrator, en Gimp2. en paint natuurlijk.

Ik heb er nu 2 avonden voor achter de pc gezeten, maar t lukt echt niet:evil:
 
Bedoel je, dat je het bijvoorbeeld zo ongeveer zou willen krijgen.

Knippen.jpg
 
Bedoel je zo? :)

attachment.php


Dit is een .png (ping) waarvan het midden en de rand doorzichtig zijn.

Je maakt het in photoshop:
- open je plaatje.
- onder het menu layer > duplicate layer (of sleep de laag onder het layer venster naar nieuwe laag)
- background vullen met zwart
- in je background copy het midden met een rechthoek selecteren en 'del' toetsen. Het midden wordt dan gewist en je ziet de zwarte achtergrond er doorheen.
- (eventueel) met de magic wand (tolerance 12 + anti-aliased) het wit aan de buitenkant selecteren, shift-klikken om alle stukjes erbij te pakken. Del toetsen.
- onder de channels (kleuren) een nieuw channel maken dit wordt channel #4 en is de doorzichtigheid.
- indien nodig channel #4 met zwart vullen (dat wordt doorzichtig)
- onder het layer menu de background copy ctrl-klikken, dit selecteerd het foto-frame.
- channel #4 selecteren en met wit als achtergrond del toetsen, dat zorgt ervoor dat het frame zichtbaar blijft.
- opslaan als *.psd (voor later ;))
- onder het layer-menu voor flatten image kiezen
- opslaan als *.png :)
 

Bijlagen

  • 1399.png
    1399.png
    39,8 KB · Weergaven: 320
Eenvoudig plaatjes bijsnijden met handig online tooltje

Hii,

Voor het bijsnijden van plaatjes voor mn website/social media gebruik ik altijd het online bannerdesign tooltje van http://www.bannermaken.nl ..

Feit is dat ik persoonlijk 0 verstand heb van photoshop en bovenstaande gratis tool een makkelijker manier is om beelden bij te snijden en te bewerken.... :)

Groetjes,
W.






Bedoel je zo? :)

attachment.php


Dit is een .png (ping) waarvan het midden en de rand doorzichtig zijn.

Je maakt het in photoshop:
- open je plaatje.
- onder het menu layer > duplicate layer (of sleep de laag onder het layer venster naar nieuwe laag)
- background vullen met zwart
- in je background copy het midden met een rechthoek selecteren en 'del' toetsen. Het midden wordt dan gewist en je ziet de zwarte achtergrond er doorheen.
- (eventueel) met de magic wand (tolerance 12 + anti-aliased) het wit aan de buitenkant selecteren, shift-klikken om alle stukjes erbij te pakken. Del toetsen.
- onder de channels (kleuren) een nieuw channel maken dit wordt channel #4 en is de doorzichtigheid.
- indien nodig channel #4 met zwart vullen (dat wordt doorzichtig)
- onder het layer menu de background copy ctrl-klikken, dit selecteerd het foto-frame.
- channel #4 selecteren en met wit als achtergrond del toetsen, dat zorgt ervoor dat het frame zichtbaar blijft.
- opslaan als *.psd (voor later ;))
- onder het layer-menu voor flatten image kiezen
- opslaan als *.png :)
 
thnxx

dankjewel voor je antwoord, ik zal t vanavond gaan proberen.

Heeft iedereen trouwens Photoshop in het Engels? Ik heb hem gewoon in het Nederlands?
 
@ werner

@ Werner, met de tool op de website kun je geen plaatjes uitsnijden?
anders ben ik heel benieuwd hoe jij dat doet?
 
jaaaaaaaaaaaaaaaa

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa het is geluikt super bedankt allemaal!!:thumb:
 
@knappekloon; allicht een beetje laat, maar vroeg me af of het nu gelukt was met het bijsnijden van het plaatje via de tool van BM? :-D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan