DVD kleiner maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieterpost

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2010
Berichten
99
hallo,

ik heb een film die ik op dvd heb staan geript met het progje DVD Decrypter het werkte heel goed alleen het bestand dat ik krijg is ongeveer 6,5 gb groot dat is niet de normale groote van een film dus mijn vraag is hoe ik hem kleiner kan maken naar 4,7 gb wat normaal is. Alvast bedankt...

Pieterpost
 
@pieterpost : check vooral ook even of de film zelf zo groot is of dat allerlei leuke (maar verder nutteloze) dingen de bestanden zo groot maken.
Als namelijk de film zélf zo groot is, of bijna zo groot, dan gaat Shrink het prima voor je regelen (het verkleinen) alleen wil je de film daarna niet meer op je TV of monitor zien. Mijn ervaring is dat wanneer de hoofdfilm kleiner gemaakt moet gaan worden dan zo'n 80% van het origineel, de kleuren er niet meer uitzien : het wordt waterig en eentonig / transparant, alsof je van een hele slechte TV zender wat opgenomen hebt.

Handig is wellicht om voor een speciale film een double layer DVD schijf te kopen. Deze kan gemakkelijk 6.5 gig aan. Je brander moet dan wel DL kunnen branden.
 
Laatst bewerkt:
jaah, de extra's namen heel veel ruimte in;)
dus die eruit gehaald en een paar onnodige talen en subtitels.
 
Jij bent een snelle lezer (en begrijper) ! Binnen 10 minuten na de post van Bertus waarin Shrink wordt uitgelegd, heb je je eerste product! Da's knap.
 
ik heb nog een vraag.
Het lukt nu om hem kleiner te maken alleen zit er dan geen menu meer bij. Ik wil eigenlijk wel een menu alleen niet de extra's. Hoe ik de extra's eruit moet halen weet ik al alleen het menu doet het dan niet meer. Weet iemand dat?

Pieterpost
 
okee, zal ik doen maar de link die je net gaf was niet helemaal wat ik zocht. Ik wil niet zelf een menu maken ik wil het oorspronkelijke menu houden alleen gewoon de extra's eruit. Dat zie ik ook altijd bij gedowloade films.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan