Ethernet kabel voor netwerk boven

Status
Niet open voor verdere reacties.

computer1011

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2010
Berichten
3
Hallo,

Ik zit nu met het volgende probleem. Ik heb namelijk een playstation 3 op de bovenste etage staan. Ik heb normaal een draadloos netwerk maar aangezien me ps3 op de bovenste etage staat is het signaal heel erg zwak. Nou wou ik via de draad me playstation verbinden. Ik heb dit al getest en het werkte. Maar mijn vraag nu was hoe ik die ethernet kabel naar boven kan brengen? Me router/modem staat helemaal beneden. Kan de ethernet draad gedeeltelijk via buiten(langs de ramen)? Of moet het echt binnenshuis?

Kortom ik zit echt vast, omdat ik namelijk ook geen draden zo zichtbaar door me huis wil laten lopen.

Wie o wie kan me met dit probleem helpen?

Alvast bedankt
Mvg.
 
Goedenavond ,

Welkom op Helpmij,

Is dit misschien een oplossing voor je?
 
Ik ben nooit zo'n fan van die power plugs.

Zelf had ik 2 manieren om boven te komen.
- Een loze buis liep vanuit de meterkast naar boven was tbv telefoonlijn naar de "ouder slaapkamer". Alleen moest ik dan van daar nog naar de zolder wat ik niet zo mooi vond.

- een koof (loze ruimte) liep van zolder helemaal naar de begane grond langs de trap dus ben van zolder door die koof naar de begane grond. daar door de vloer gegaan en onder het huis door naar de meterkast (daar weer omhoog)
 
Ik ben nooit zo'n fan van die power plugs.

Zelf had ik 2 manieren om boven te komen.
- Een loze buis liep vanuit de meterkast naar boven was tbv telefoonlijn naar de "ouder slaapkamer". Alleen moest ik dan van daar nog naar de zolder wat ik niet zo mooi vond.

- een koof (loze ruimte) liep van zolder helemaal naar de begane grond langs de trap dus ben van zolder door die koof naar de begane grond. daar door de vloer gegaan en onder het huis door naar de meterkast (daar weer omhoog)

Hey,
Das dus ook een probleem... omdat mijn router dus ook met een draad met de telefoon verbonden moest worden, staat de router gewoon in de hoek van de woonkamer, en niet in de meterkast.
 
Hoi,

Dat zou niet uitmaken je kan dit achter de de tele 2 router maar misschien heb je ook wat aan de tip van Ellasar
 
wat dacht je van boven een router te zetten en dan een wireless bridge te maken. :p
moet je natuurlijk wel een router hebben die een wireless bridge aankan.

Bas.
 
Ik vond de tip van Modag nog het simpelst.
De homeplugs werken zeker zo snel als draadloos zo niet sneller.
Je kunt over 2 stroomgroepen nog zeker 5 tot 6 megabyte halen.
Ik heb zelf 3 homeplugs van Devolo,en ze werken voortreffelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan