printer van pc koppelen aan laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

stingerx27

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2008
Berichten
17
hoi iedereen,

ik heb sinds kort een laptop met windows 7 daarop. mijn pc waar de printer op aangesloten is draait op windows vista.

mijn laptop is via draadloos netwerk met internet aangesloten, en mijn pc met draad.

kan ik ervoor zorgen dat ik kan printen vanaf mijn laptop via mijn draadloos internet??

alvast bedankt :)
 
Hoi,
ja als je printer dat ondersteunt (draadloos printen)
nee als je printer dat niet ondersteunt.
Geef anders de specs van je printer door. (merk/type e/o modelnr.)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Waarschijnlijk hebben zowel de pc áls de laptop verbinding met internet via dezelfde router?
Ik vraag het maar, want er zijn ook mensen die voor hun laptop i.v.m. mobiel gebruik een abonnement hebben op draadloos internet. Is dat bij jou ook het geval dan wordt het een moeilijk verhaal.
Het je inderdaad een draadloze router waarop - bedraad - de pc is aangesloten en gaat de draadloze verbinding van de laptop ook via deze router, dan heb je de volgende mogelijkheden:
- je printer is aangesloten op je pc: als je je pc aan hebt staan kan je printopdrachten vanuit je laptop naar de printer versturen.
- je wilt printen zonder je pc aan te moeten zetten: geef merk en type van je printer; het kan zijn dat die een - al of niet draadloze - netwerkkaart ingebouwd heeft.
- het kan zijn dat je een router hebt die een usb-aansluiting heeft om te kunnen printen; als de printer en de router vlak bij elkaar staan kan je die gebruiken.
- is van dat laatste geen sprake, dan kan je een z.g. printerserver aanschaffen, waarmee je je bestaande printer (al of niet draadloos, afhankelijk van de afstand tussen router en printer) kunt aansluiten op de router.
- als laatste heb je de optie om een printer aan te schaffen mét een draadloze netwerkkaart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan