Switch problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

johansupra

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
Berichten
30
Hallo,
Ik zal even uitleggen hoe ik het hier thuis heb.
internet komt binnen met een modem van kpn zoon speedtouch wl750 dan gaat er een kabel naar boven naar een router vanuit die router gaan 2 kabels naar een pc en 1 naar een switch in mijn kamer, vanuit de switch gaan 2 kabels naar een pc en 1 naar een webserver.
maar zo af en toe valt de verbinding weg van alles wat na de switch komt. dan krijg ik zoon geel driehoekje in mijn netwerkverbinding.
als ik dan de switch even aan en uit doe dan werkt de verbinding weer. ik heb al een tijdje lopen zoeken naar een oplossing zoals een nieuwe switch er tussen maar dat helpt ook niet, weet iemand misschien wat hier aan de hand is ?
Groetjes.
Johan
 
Het lijkt me waarschijnlijker dat het probleem 'm zit in die router die je 'boven' gebruikt. Je hebt nu namelijk 'router-na-router' omdat de speedtouch ook al een router is(!)

Laat die router 'boven' eens uit het verhaal weg, en zet je nieuwe switch ervoor in de plaats. Verbind daar de 2 pc's en jouw switch op (waar dan weer 2 pc's aan hangen), en kijk of het probleem wegblijft. Graag de webserver uitgeschakeld laten, want die zal wel een vast ip-adres hebben die hoort bij router 'boven' en niet bij de speedtouch. Zorg er ook voor dat alle andere pc's ook geen vast ip-adres hebben, dus staan op "Automatisch ip-adres verkrijgen".

Je zult merken dat je pc's een ander ip-adres krijgen dan vroeger, want het ip-adres krijgen ze niet meer van de router 'boven' maar van de speedtouch.

Tijs.
 
ik zal het even uitproberen.
Maar de pc's krijgen niet een ip van de router boven maar van de speedtouch, er zit ook geen kabel in de WAN poort van de router boven alleen in de andere 4 poorten, ik kan ook niet in de configuratie komen van de router boven.
 
Goed nieuws, dat zou betekenen dat je de webserver (ook) gewoon aan kunt laten. Wél gewoon die router 'boven' vervangen door een switch, zoals ik aangaf in mijn eerste posting.

Tijs.
 
ik heb de router vervangen door mijn oude switch, (moet ook werken toch?) ik zal vandaag kijken of het opgelost is ;)
 
Lijkt mij een goede setup! :) Hopelijk zal blijken dat je problemen ermee opgelost zijn.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan