fritzbox + netwerkschijf + ftp

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwasja

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 dec 2010
Berichten
3
Sinds kort heb ik een Fritzbox 7170 en daaraan heb ik via een netwerkkabel een Freecom netwerkdrive hangen. Nu wil ik dat ik deze netwerkdrive ook via ftp te benaderen is.

In de router geef ik aan bij "advanced settings - Internet - Permit acces" het volgende op:
Port forwarding enabled for other applications
Name ftp
Protocol TCP
From port 60 through port 60
To Computer Netdrive
To IP address 192.168.178.2
To Port 60 through port 60

Die 192.168.178.2 ligt niet in de range van nummers die de DCHP uitdeelt; dit begint bij 20

Omdat ik via de Passive mode m'n drive benader doe ik ditzelfde voor de poorten 49152-65535

Ik test via http://www.g6ftpserver.com/en/ftptest of ik van buitenaf verbinding kan leggen, maar dat lukt mij totaal niet. Uitkomsten:

* About to connect() to xx.xxx.x.xxx port 60
* Trying xx.xxx.x.xxx... Timed out
* couldn't connect to host
* Closing connection #0

of als ik toch voor poort 21 ga (incl. aanpassing in netwerkdrive + permit acces in router):

* About to connect() to xx.xxx.x.xxx port 21
* Trying xx.xxx.x.xxx... connected
* Connected toxx.xxx.x.xxx (xx.xxx.x.xxx) port 21
* FTP response reading failed
* Closing connection #0


Dus ik denk dat ik iets nog niet invul of iets fout invul, want het lijkt sowieso alsof poort 60 niet openstaat.
In het verleden is het me wel gelukt via een linksys-router.

Alvast bedankt voor de reactie
 
Portchecker

Als ik met portchecker check, zegt die gewoon dat de poort niet op en is of niet bereikbaar.
Hoe zet ik op de fritzbox dan een poort open?
 
Sorry, na nog een dag prutsen kwam ik erachter dat ik het dns-adres van mijn nieuwe router niet had ingevuld op mijn netwerkschijf.
Werkt nu als een zonnetje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan