complicatie maken van tekst en foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

devasish85

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2002
Berichten
329
Hallo Forummensen,

Nu wil ik een klein filmpje maken, met foto's een klein filmpje van een paar seconden en wat tekst.
Een soort van Powerpoint.
Nu is het probleem dat waar ik dit wil laten zien, alleen een tv met dvdspeler is, dus de enige oplossing die ik kan verzinnen is het als video te tonen.

Maar waar te beginnen?
 
Powerpoimt -> Moviemaker en afhankelijk van de mogelijkheden van de videorecorder branden als .avi of de .avi omzetten naar bub,ifo en vob bestandjes (=DVD)
 
Laatst bewerkt:
Correct. Ik worstelde 4 jaar geleden met eenzelfde probleem en na langer zoeken, vloeken en zuchten is het mij gelukt om in Powerpoint geplaatste foto's (met overgangseffecten etc. etc.) in Moviemaker aan elkaar te plakken, een muziekje eraan te hangen zodat ik uiteindelijk een .avi verkreeg. Die .avi heb ik toen (met Nero Vision Express) omgezet naar DVD bestanden met als gevolg dat het filmpje (5.43 min.) nu op elke standalone DVD speler is af te spelen.
 
Oke, dus ter correctie.
Ik doe gewoon hoe ik het wil maken in Powerpoint. (plaatjes, audio en filmpjes.)
Daarna openen in moviemaker, en de rest zal voor zich spreken dan?
 
Ik heb 1x in mijn leven met moviemaker gewerkt en dat was voor dat filmpje van 5.43 minuut. Ik schreef niet voor niets vloeken en zuchten..............
Het ís mij op die manier gelukt, maar als je een stappenplan vraagt dan moet ik passen.
 
Ik ga wel een poging wagen, en anders had ik nog in gedachte.
Ik maak het gewoon in powerpoint, en speel deze gewoon af op de pc en laat deze dan opnemen via zo'n prog.:p
 
Het filmpje dat ik heb gemaakt van Powerpoint met moviemaker betreft de bouw van een appartement van mijn oudste die het huis uitging. Als je meent het te willen bestuderen en / of het eindeffect te zien dan doe maar even je mailadres naar gast0225-helpmij @ live.nl

(spaties weg voor en na de apenstaart)

Zet vooral de volumeknop van je geluid open, ik heb er in Moviemaker ook een muziekje aan toegevoegd. Je zal zien dat het geheel van een amateur afkomstig is.
In afwijking van hetgeen ik je mailde blijkt het filmpje slechts 373 mb te zijn. Met 2 uurtjes kan je een mail verwachten.

Als je dus die bestandjes naar een video_ts map kopieert en die complete map later op DVD brandt heb je een zelfstartende DVD die op elke computer én op elke DVD speler (standalone) is af te spelen.
Enne, excuses voor de vele typefouten die ik in mijn mail aan jou stuurde.

Misschien wel leuk om te zien? Zo ziet het er dus uit tijdens het verzenden:
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    96,2 KB · Weergaven: 79
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan