hoe ondertiteling meebranden met film

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emily14

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Berichten
207
Hoii,
ik heb nero 7, en ik wil de film twilight op een dvd branden met dat programma, alleen ik heb nog nergens in t programma kunnen vinden hoe je de ondertiteling meebrand. iemand enig idee hoe ik de ondertiteling mee brand?
:thumb:
 
Sorry maar had het bericht al verwijderd,dacht dat het niet om een avi ging,toch wel?
 
bedankt,
alleen ik zou dn wel tekst in mijn film krijgen omdat ik niet de oficiele versie heb ofzo,
weet jij hoe ik dat eruit kan krijgen?
 
Moet je een goede versie kopen of zoeken bij waar je de films bijv.
vobsub is gratis.
 
film doet het op dvd, er staat alleen wel tekst in het midden van het beeld ;S
 
Tekst van winavi zeker?
Of de ondertitel?
heb je een gratis versie winavi gebruikt?
welke winavi versie?
 
Laatst bewerkt:
dvdflick is en goed en gratis programma om dvd's te maken van veel video formaten
ook van een (divx / xvid) avi.
www.dvdflick.net
 
dvdflick is en goed en gratis programma om dvd's te maken van veel video formaten
ook van een (divx / xvid) avi.
www.dvdflick.net

dvd maken is niet het probleem,het invoegen van sub's met goede timing kun je dat ook met dvdflick?
dan is het de oplossing.
 
Laatst bewerkt:
ja het is een gratis versie en k zou er graag mee door willen gaan. maar er stond idd tekst van winavi in het beeld.
en ik kan je geen bericht sturen want je moet n verenigingslid zijn ofzoiets
 
alles lukt, tot het branden zelf. want je kan dan zegmaar een voorproefje zien over hoe het er dan uit gaat zien op je dvd, maar dan loopt de ondertiteling niet gelijk.
en vobsub werkt niet bij mij, want ik zie geen groen pijltje rechts onderin staan?
dus.. wat moet ik doen?
 
dvd maken is niet het probleem,het invoegen van sub's met goede timing kun je dat ook met dvdflick?
dan is het de oplossing.

ja geen probleem
dvdflick site zei:
Supported subtitle formatsMicroDVD
SubRip (SRT)
SubView
Substation Alpha (SSA\ASS) *
* Only text is read, no markup or colors

je moet uiteraard wel met een subtitle beginnen die goed loopt
dvdflick plakt 'm er simpelweg onder, is ie nu niet goed dan is ie in de dvd ook niet goed.

----

is vobsub niet alleen voor het afspelen? dan klopt het dus dat ie in de preview niet zichtbaar is.
als je de film gewoon in een speler afspeelt, loopt de sub dan wel goed??

-----

een hele andere oplossing is VirtualDub, dit is al jaren HET avi programma
het is een heel klein progje dat geen installatie behoefd.
hiermee kan je de sub hard in de avi branden (wordt deel van de video, kan er dus nooit meer uit)
hierna maak je van deze avi een dvd, het voordeel is iets meer controle over wat er gebeurd en je kan dan met nero er een dvd van maken.

ps op post #1
het klopt dat je met nero geen sub toe kan voegen, is al jaren een probleem
 
ondertiteling loopt gelijk als ik hem gewoon op mn laptop afspeel, bij het voorproefje loopt hij niet gelijk. ik heb de film nog niet op een dvd gebrand omdat ik niet zeker wist of de ondertiteling dan gelijk zou lopen en ik wilde geen dvd verspillen.
ik zal het eens proberen met virtualdub
 
ik begreep niet veel van virtualdub dus ik brand hem nu maar ff met nero
en dan kijk ik zometeen wel of die ondertiteling toch wel gelijk loopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan