draadloos/LAN netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

sealblade

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2010
Berichten
30
Hallo,

Ik heb een probleem met internet en zal het zo uitgebreid mogelijk proberen in kaart te brengen:

Ik heb een laptop(win Vista) met draadloos internet - via router naar modem naar internet.

Nu heb ik een desktop pc(win 7) gekocht, met een nvidea nforce 10/100 mbit netwerkkaart daar in. eerst aangesloten met utp op de laptop, hieruit bleek alleen netwerkdelen mogelijk te zijn en geen internetverbinding.

Ok, geen optie dus en een langere utp gehaald en de pc dan direct op de router(Canyon 802.11g wireless router, met lan mogelijkheden) verbonden.
Heb 1 dag internet gehad. en werkte prima.

Volgende dag start ik de pc op, krijg gelijk de bekende melding internetbrowser kiezen (in het geval dat dit er mee te maken heeft), klik ok en internetexplorer wil op internet gaan, waarna ik een "webpagina kan niet worden weergegeven" melding krijg (in firefox: server niet gevonden).

Het rare is nu:
De ip's kloppen en ik heb via "Inputdirector" (prog. voor muis en toetsenbordsharing) verbinding met mijn laptop via netwerk. Ook kan ik delen, kabel is dus ok.
Bij netwerk is te zien: Momenteel verbonden met "Netwerk2, internettoegang"
Bij netwerkcentrum: ISEK0NE-PC --> Netwerk --> Internet
Bij netwerkoverzicht: Zie ik dat de PC eerst via een switch naar de router gaat. (maar ik heb geen switch er tussen, dit is raar tenzij er een ingebouwde switch in de router zit???)

Router gereset, meerdere malen opnieuw opgestart. en dat net voor kerst...
Alvast bedankt,

EDIT: Misschien ook cruciaal punt: eerst kreeg in rechtsonder in de taakbalk norton te zien gewoon met groen vinkje en nu staat daar niets meer. Als ik bijv. via start, norton proeer een quickscan te laten doen krijg ik deze melding: C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\17.7.0.12\uistub.exe, "Niet nader omschreven fout"
 
Laatst bewerkt:
probeer de computer eerst elkaar een te laten vinden door naar elkaar toe te laten pingen. doe windows tekentje + r > typ daar cmd > typ daar ipconfig > zoek je actieve verbinding op en schijf daarvan het IPv4 adres op een stukkie papier > ren als een dolle naar de andere computer :rolleyes: > doe daar weer windows tekentje + r > typ daar weer cmd in > en typ daar dan weer "ping [het ipv4 adres op je blaadje] in als er dan staat de doelhost is niet bereikbaar zit hij niet goed aangesloten op het netwerk.
 
Gepingt

hoi, gepingt met volgende antwoord: antwoord van 168.168.2.102 4 pakketten verzonden 4 ontvangen, verloren = 0. lijkt me ok...
 
als ik van de computer die draadloos is verbonden met de router, de pingopdracht naar de andere pc probeer te verzenden zegtie timeout. die met kabel is aangesloten verzend wel andersom..

Modem is al meerdere keren gereset, stroom er af gehaald, want dat is idd een veel voorkomend probleem.

Edit: maar ik zou toch gewoon het gele uitroepteken moeten zien bij netwerken. er staat nu dat ik verbinding heb terwijl ik het niet heb, MSN en Steam (gameprogramma) starten op en zeggen dat ik connectie heb maar niemand ontvangt berichten. En mijn muis toetsenbordsharing kan er niks mee te maken hebben? gaat ook via netwerk en master/slave configuratie..
 
Laatst bewerkt:
Ja heb nu de alles van mijn "draadloze met verbinding" uitgezet. maar norton staat bij mijn "bekabelde zonder verbinding" niet in de taakbalk, opnieuw openen doet hij niet.. kan daar het probleem liggen?

Edit: windows firewall staat nu uit
Edit2: achter sommige processen in win taakbeheer staat *32 (waaronder ook uistub.exe gerelateerd met norton) welke ik allen niet kan beeindigen..
Edit3: maar het probleem is een internetconnectie haha
 
Laatst bewerkt:
Kan je die Norton Uninstallen?
Waarschijnlijk is dit toch je probleem maker.
Misschien heb je verkeerd geklikt(bewust/onbewust) bij wel of niet toestemming geven van je Netwerk.
Gebruik zelf geen Norton, maar misschien kan je ergens in het programma aangemaakte regels verwijderen zodat het allemaal weer opnieuw ingesteld kan worden.
 
nieuwe norton evaluatieversie gedownload en deze over de oude versie geinstalleerd, inneens alles weer ok. raar blijft het wel, net of spy/malware norton had geblokkeerd.

iig bedankt.
 
Norton eigenschap.
Die doet wel eens iets wat jij niet wilt en norton zorgt er ook wel eens voor dat van norton iets niet mag wat jij graag wilt.
Houdt dit in het achterhoofd voor als je weer eens een probleem hebt onverklaarbaar.
Vraag opgleost dit dan ook even aanvinken aub.

Succes verder,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan