Internet heel erg instabiel (zou het door beschadidge kabel kunnen komen?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yeojj

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2007
Berichten
16
Hallo iedereen,

Ik heb al een aantal jaar een probleempje en dat is dat mijn internet heel erg instabiel is. Met instabiel bedoel ik niet dat het hele internet constant aan en uit gaat, maar dat sommige websites op sommige momenten niet toegankelijk zijn. Hier een voorbeeldje om het uit te leggen:

00:01 AM: website A reageert goed
00:01 AM: website B reageert goed, maar de plaatjes in de website met andere IP niet goed
00:01 AM: website C reageert helemaal niet

00:03 AM: website A reageert helemaal niet
00:03 AM: website B reageert goed
00:03 AM: website C reageert goed, maar de plaatjes niet

Dus van elke website op de wereld zijn er momenten dat ze wel laden en soms niet. MAar het is helemaal door elkaar heen, dus als website 56410 niet goed laad, dan kan website 501949 het op dat moment wel gewoon goed doen, en even later is het misschien wel andersom. Simpele pagina's zoals google.com doen het vaker goed, omdat ze uit 1 IP bestaan en website met veel plaatjes (met andere IPs) en allemaal extra dingen die doen het vaak niet goed.

Ik heb een aantal conclusies kunnen trekken bij mn eigen onderzoek:

Het ligt niet aan mn computer, want mn vorige computer had ook dit probleem
Het ligt niet aan mn router, want als ik mn modem direct met de computer link heeft hij het probleem nog steeds.
Het ligt niet aan mn modem, want de laptop die draadloos met de modem verbindt heeft het probleem niet.

Enige conclusie die ik kan trekken is dat de kabel die van mn modem tot mn router loopt beschadigd is. Deze kabel loopt door het plafond naar mijn kamer door een nauw gaatje, misschien dat ie gekneld zit? Zou een geknelde of beschadigde kabel ervoor kunnen zorgen dat sommige IPs op bepaalde momenten niet doorgelaten worden??

Erg bedankt :)
 
Het zou kunnen zijn dat je provider DNS-problemen heeft.

Probeer eens bij de instellingen van TCP/IP (IPv4 om precies te zijn) als DNS-servers die van Google of OpenDNS in te stellen, ipv. automatisch te laten toewijzen:

DNS-servers van Google:
8.8.8.8
8.8.4.4

DNS-servers van Opendns:
208.67.222.222
208.67.220.220

Succes,

Tijs.
 
Bedankt voor de reply :)

Ik heb even geprobeerd wat jij voorstelde, maar het verhielp helaas niet het probleem :(

Ik heb voor de duidelijkheid op mn LAN-verbinding geklikt > eigenschappen > IPv4 Eigenschappen > Volgende DNS-Serveradressen gebruiken > 8.8.8.8 en 8.8.4.4.

Maar het hielp niet. Nog andere ideeen?

Bedankt
 
2 ideeën nog:
a. Als je vermoed dat de kabel voor problemen zorgt: Laat een ping lopen naar het ip-adres van je router. Dus stel dat je router het (interne) ip-adres 192.168.1.1 heeft:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> ping -t 192.168.1.1
Laat dat venster dan naast je browser openstaan om te zien of je verbinding nog ok is en ok blijft.
b. Als a. uitwijst dat er geen verbindingsproblemen zijn, dan zou je bijv. last kunnen hebben van malware. Volg de instructies op deze pagina (alleen die in posting #1) als eerste test. Draai MBAM en SAS niet tegelijkertijd, maar (met een herstart van je pc ertussenin) ná elkaar.
c. Als je router wordt belast met p2p (download-)programma's, dan kan dat ook een verklaring zijn voor je probleem. Vraag je dus af of (op het moment dat je dat probleem hebt) iemand in huis met van die download-programma's bezig is.

Méér tips heb ik niet. Succes,

Tijs.
 
Ik heb even gedaan wat jij voorstelde :)

En bij de command van -t ping (ip) is de tijd meestal 1 ms, maar soms loopt dit op tot 1500 ms. Is dit een signaal dat er iets niet klopt?

Een malware scan had ik al eerder vandaag gedaan, waaruit bleek dat ik 1 malware had. Maar deze heb ik weer verwijderd en heeft helaas niet het probleem verholpen :(
 
Een ping tijd van 1500 ms naar je router over je lokale (bedrade) netwerk lijkt wat veel. Een ramp hoeft het echter niet te betekenen. Ik zou daaruit afleiden dat je router het 'druk' heeft, maar jij weet met wat (denk aan dat verhaal over p2p etc.).
Echt een probleem is als je ping-antwoorden 'verliest', dus (ook) time-out melding(en) krijgt bij de ping.

Naast de tips die ik al gegeven had heb ik verder geen tips meer voor je.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan