Tips voor aanschaf nieuwe muziekinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goose74

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 dec 2010
Berichten
1
Mijn complete muziekinstallatie (CD, Versterker, Tuner & Boxen) is kapot of ernstig aan vervanging toe.
Er moet iets nieuws komen dat me niet de hoofdprijs gaat kosten en waarmee ik toch alle muziek kan afspelen die ik voor ogen heb (Radio, CD/Digitaal). Voor mij is dit een compleet nieuw terrein en ik heb geen idee in welke richting ik het moet zoeken. Wel weet ik welke eisen ik stel/ Wie kan me suggesties doen voor aan te schaffen systemen, uitgaande van de volgende uitgangspunten:
1. Er is totaal geen installatie aanwezig. Er hoeft dus geen rekening gehouden te worden met aansluiten van bestaande componenten.
2. Geluidskwaliteit is niet van enorm belang.
3. Systeem moet muziek van harde schijf kunnen afspelen. Als ook CD's afgespeeld kunnen worden is dat mooi meegenomen, maar de bedoeling is toch dat alle CD's in een centraal digitaal archief worden opgenomen.
4. Dit digitale archief moet eenvoudig te doorzoeken zijn, bij voorkeur met iets van een afstandsbediening waarin zoekstructuur zichtbaar is (Ipod achtig systeem). Dus niet via TV of een apart aan te zetten computer.
5. Radio moet ook via dit systeem lopen. Daarbij maakt het mij niet uit of dit via Internet loopt of kabel/ether.
6. Overige media (zoals films) hoeven niet onderteund te worden.

Kortom: een systeem waarmee ik via een afstandbedieing een harde schijf met muziek van doorzoeken en afspelen.

Ik heb iets gezien van Sonos (Sonos S5), maar ik heb geen idee of dit de meest geschikte oplossing is. Volgens mij moet ik dan in elk geval ook een Ipod komen als afstandbediening (ik heb nu geen iphone/ipad/ipod). Daarbij is het mij niet duidelijk of ik op dit systeem ook muziek kwijt kan of dat er een harde schijf aan te koppelen is. Het loijkt me niet erg handig hiervoor ook altijd weer een computer aan te moeten zetten.

Ik hoop dat iemand met veel meer kennis op dit gebied mij met goede suggesties kan helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan