Boot menu Win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

tellysbar

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2010
Berichten
128
Hallo Heb win 7 opnieuw geinstald ( Pliek 2010 ) Heb in eerste instantie 3 partities gemaakt. Na de instal kreeg ik een boot-menu waaruit ik kan kiezen tussen 3 win 7 win instal's terwijl er m,aar een opstond en ik zag ook niet meer druk op een knop om van cd te starten. Ik dacht weet je wat ik doe het opnieuw. Verwijderde en smolt 2 partities samen geformateerd en 7 opnieuw geinstald. Nu heb ik wel 2 partities maar nog steeds boot-menu met 3 mogelijkheden.

Wie kan mij vertellen hoe ik van dat boot-menu af kom

grtz Aad:eek:
 
Hoi,

Je kunt het menu aanpassen/uitschakelen door het volgende te doen:

  • Klik met rechtermuisknop op de computer en selecteer "Eigenschappen".
  • Klik dan in het linkerdeel van het venster op "Geavanceerde systeeminstellingen".
  • Klik daarna in het vakje van "opstart- herstelinstellingen" op "Instellingen."
  • Selecteer dan in de selectielijst de standaard besturingsysteem.
  • En vink "lijst met besturingsystemen weergeven" uit.
  • En klik dan op "toepassen" of "OK"

Als alles goed is moet je nu direct met windows opstarten zonder dat het menu weergegeven wordt.
 
Thanks dit was het probleem ,alleen zie ik tijdens het opstarten niet "druk op een knop om cdrom te starten ( heb het ook nog niet geprbeerd ) pliek haalt vaak dit soort dingen eruit om sneller op te starten

grtz Aad
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Dat is toch goed als je die vraag niet krijgt of krijg je hem juist wel is me niet helemaal duidelijk.
 
Hoi,

Dat is toch goed als je die vraag niet krijgt of krijg je hem juist wel is me niet helemaal duidelijk.

Als ik m'n computer opstart, start hij via bios voordat win geladen wordt heb ik enkele seconden de tijd om hem via cdrom te laten starten, die mogelijkheid is er nu niet en in m'n bios heb ik wel als second divice cdrom staan
 
Om het scherm te krijgen om vanaf CD Rom te starten, dan moet je cd rom als first device staan in het boot menu. Als nu je cd rom als 2de staat, staat vermoed ik je HDD als eerste en slaat hij dus dat scherm over.
 
Om het scherm te krijgen om vanaf CD Rom te starten, dan moet je cd rom als first device staan in het boot menu. Als nu je cd rom als 2de staat, staat vermoed ik je HDD als eerste en slaat hij dus dat scherm over.

Dit was het heel erg bedankt

ps. Wat je weet is niet moeilijk, wat je niet weet wel

grtz Aad
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan