van XP prof naar XP home

Status
Niet open voor verdere reacties.

Begasco

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2010
Berichten
11
Hallo forumleden.
Wie heeft een oplossing voor het volgende probleem:

Van mijn schoonzoon een laptop met XP prof gekregen. Omdat het systeem bij herhaling vastloopt wil ik prof vervangen voor home. De hoofdreden daarvoor is het feit dat de XP prof cd zoekgeraakt is en ik wel een originele XPhome bezit. Echter,bij het installeren krijg ik de melding dat home niet wordt geaccepteerd omdat prof een nieuwere versie is.
Hoe is dit op te lossen??

Groeten,
Be Gasco
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Je zal een schone installatie moeten doen. Hoe er rekening mee dat een Windows XP Home versie bij Microsoft geactiveerd dient te worden. Indien de licentie key van de Home versie reeds gebruikt is, kan deze niet nog eens op een andere pc/laptop gebruikt worden.
 
Hallo Lex.

Dat is juist het probleem. Bij een schone installatie,dus opstarten van home, krijg ik de melding dat prof nieuwer is. :(:(

Be
 
Met een schone installatie, dien je op te starten vanaf de installatie cd-rom. Niet vanuit Windows de setup beginnen.
 
Alle drie bedankt voor de feed-back.

Start XP-home uiteraard van de cd op. Desondanks de melding dat het een oudere versie betreft.:mad:

Heb nu geen gelegenheid meer om verder te proberen.(2de kerstdag, dus familie verplichtingen).Laat van mij horen of het wel of niet gelukt is.

Gr.
Bertus
 
Heb je soms een upgrade install cd-rom in plaats van een full version?
 
Vreemd, dan zou het moeten werken. Probeer het eens via handleiding op die site die ik je gegeven heb. Hopelijk gaat het lukken.
 
Om het wat ingewikkelder te maken:

Bij opstarten vanaf de XP-home cd worden de bestanden keurig geladen maar daarna consequent een "bleu screen" na het automatisch opnieuw opstarten. :shocked::shocked::shocked:

Ondertussen mijn schoonzoon onder druk gezet om de originele XP cd boven water te krijgen. Heeft beloofd om maandag zijn kast op kantoor ondersteboven te halen.

Blijven hoop houden.

Gr. Be
 
Kun je niet de schijf formatteren?
Let erop dat je alles verwijderd wat erop staat.
Ik ben zelf ook wel eens van win 7 naar xp gegaan maar dat gaat bij mij gewoon zonder problemen.
Je kunt ook dit programma downloaden om je schijf te formatteren, even op een cdtje zetten en je kunt aan de slag: KillDisk dit is de gratis versie. Eerder ook wel eens gebruikt en heeft bij mij altijd goed gewerkt. Om precies te zien hoe het werkt kun je vast wel een filmpje op YouTube vinden :):thumb:
 
Uiteindelijk naar de pc winkel gegaan om de schijf te laten formateren. Killdisk aanbeveling te laat gelezen. Zal het wel downloaden voor alle zekerheid.

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.

Gr,
Be
 
Haal voor een volgende keer of voor wanneer dan ook deze cd op:

GPARTED of HIER

Daar kan je mee formatteren, partities maken en nog veel meer.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan