Delen via Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jgreev

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Berichten
86
Hallo,
Vraag1:
Ik heb een problemen met het delen van media via het netwerk,
we hebben in dit huishouden 6 pc's en 1 laptop en veel van die pc's staan onder een eigen werkgroep namelijk: Thuis, Kantoor, MSHome, WorkGroup.
Denk dat dit ook voor problemen kan zorgen dus mijn vraag is het niet beter dat alle pc's en de laptop in dezelfde werkgroep staan en zoja hoe moet ik dat doen??:D
Ik heb volledige toegang tot alle computers.


Vraag2: Ik kon wel via de laptop naar mijn eigen pc en mijn gedeelde mappen zien maar ik kan er niet op want hij zegt ''toegang geweigerd'' maar ik heb op die mappen de functie ''Met wachtwoord beveiligd delen'' uitgeschakeld.
Ik heb wel een wachtwoord en gebruikersnaam op mijn pc, dus snap er eigenlijk niks van waarom die het niet doet.:D
En andersom kon ook niet ik kan de laptop wel zien maar ik kan er niet op hij zegt dat hij een gebruikersnaam en wachtwoord voor nodig heeft maar op die laptop zit geen wachtwoord! Iemand die mij misschien kan helpen??? :D
 
Beetje wat later maar ik zou hier eens kijken; Klik

Daar denk ik wel dat u ver genoeg mee komt,
ik lees of zie het wel van u

Suc6
 
Beetje wat later maar ik zou hier eens kijken; Klik

Daar denk ik wel dat u ver genoeg mee komt,
ik lees of zie het wel van u

Suc6

dankjewel Quatsch,

Het is me zover gelukt maar heb nog een vraag over het aansluiten van een printer op het netwerk want hoe het in jouw linkje stond vond ik niet zo duidelijk:d
Ik kan een printer aansluiten via een pc en zo laten delen zodat ze gezien worden via het netwerk maar zo moet wel die pc aanstaan om te kunnen printen??als ik het goed heb.
Maar je kan een printer toch ook op een switch aansluiten en dan hoef geen pc aan te staan en de printer zelf toch ook niet???
Of kan dit niet??:d
 
Ja, dat kan maar ...
Het ligt wel aan je printer, als je printer een netwerkprinter (rj45 aansluiting) is dan kan je hem gewoon op een switch/de router zelf aansluiten en elke pc die je wilt laten printen de bijbehorende soft/hardware installeren.
Is het alleen een usb aansluiting dan kan het zijn dat je dit op een wat luxere(nieuwere) router erbij kan steken waardoor de printer een "netwerk printer" wordt en dan zelfde riedeltje.
Anders een switch/router die een paralelle aansluiting heeft waarop de printer kan aangesloten(geen voorkeur hiervoor).
en als laatste een pc daarop de printer en dan delen dit heeft de bekende nadeel.
Er zijn tegenwoordig al All in one printers met netwerk aansluiting (zelfs draadloos) voor zacht prijsje < €100,-. Ik vermeld dit omdat als je naar apparaten gaat zoeken die van parallel-> netwerk zijn redelijk prijzig ~€35, - en ~€25,- usb->netwerk.
Hoop dat je er wat aan hebt,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan