DVD Inc, Menu Naar AVI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tgokhan91

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Berichten
162
Beste mensen ,
ik had het volgende vraag:
Is het mogelijk om een dvd volledig te rippen dus met menu`s ondertiteling en audio/sub instellingen te rippen naar AVI of MKV bestand? ,want ik heb paar dvd`s waarmee ik ook de menu`s wil behouden en rippen naar 1 avi/mkv bestand.
Kunnen jullie mij verder helpen ?

Vriendelijke groeten .
Gökhan Tasgin,
 
een avi zeker niet, de avi container ondersteunt 1 audio stream en 1 video stream.
eenvoudiger gezegd: alleen maar 1 film en 1 taal, dus geen: ondertitel, menu, meerdere talen of hoofdstukken.

een mkv container ondersteund wel: meerdere audio streams, meerdere ondertitel sporen en hoofdstukken.
ik heb nog geen mkv gezien met een menu maar volgens mij moet dat wel kunnen.

het is (bij mijn weten) niet zo dat er even 1 programma is dat de hele dvd overzet naar een mkv met dat alles.
een film omzetten naar mkv met daarin een 264 codec en ac3 audio (meestal worden deze gebruikt) is nog niet zo heel moeilijk.
daarna zal je er met bv mkv toolnix hoofdstukken in kunnen voegen (evt uit de dvd halen) meerdere ondertitels.
 
dank voor uw tip.
ik had al z'n gedachte ,raar dat het persee met een omweg moet.
kost je gewoon meer tijd , eerst 1 film conventeren naar mkv en dan alle andere erbij. dan weer alles samen voegen tot 1 bestand .> audio is geen probleem alleen heb eentje van 2.1 stereo en 5.1 stereo dus kies ik daar wel 1 vanuit ,dan ondertitel(s) invoegen zorgen dat ik kan kiezen tijdens afspelen welke ondertitel ik wil kiezen in dat bestand dat zal denk ik wel de meeste tijd kosten :) dan hoofdstukken erin maken. dan maar hopen dat hij goed wordt afgespeeld op de mediaspeler:) pff wordt wel leuk ,als ik slim genoeg was om een eigen programma te maken had wel een programma gemaakt waarmee je alles in 1 keer kunt doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan