ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolkil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2010
Berichten
1.458
ik heb 1 pc win 7 en 1pc ubuntu hoe laat ik die bestanden delen ik kan in ubuntu al de windows pc zien maar dan geeft die aan dat ik geen rechten heb om daar in te kijken vraag hoe doe ik dat

en hoe doe ik dat andersom ik zie in windows niet de ubuntu pc
 
Hoi.
In Ubuntu, Locaties en dan netwerk. Klik erop en dan krijg je Windows-Netwerk. Wat gebeurd er als je daar op klikt? Wat krijg je dan te zien? Zit je wel in een netwerk?

Wat je kan doen is via ssh bij je andere pc komen. Maar dan moet je wel ssh ook op je Windows pc installeren en ik weet niet of dat bij Windows wel gaat.

Let erop dat Windows GEEN bestanden kan zien op ext3 of ext4. Andersom kan Ubuntu wel NTFS zien.

Maak anders een externe HD (of een NAS) aan met partities NTFS, zet deze in je netwerk zodat je met zowel Windows als met Ubuntu bij deze schijf kan.
Ook makkelijk zodat je alles daar op kan zetten, dan heb je overal een backup van. En dan zit je ook niet met der echten.

Dieje overigens kan veranderen in nautilus. Die start door het commando "sudo nautilus" in de terminal te typen of alt-F2. Dan kan je naar de mappen gaan, eigenschappen en bij het tabblad rechten de rechten aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
ik heb 3 partities op die pc op 1 staat win xp op 1 staat niks en is geformateerd in ntfs en dan heb ik nog de ubuntu partitie die is in ext 4

maar goed de documenten (die wil ik delen ) moet ik dan dus naar de lege partitie zetten hoe doe ik dat

in ubuntu zie ik btw wel de windows pc maar kom ik daar niet in
 
Laatst bewerkt:
Hm............echt duidelijk ben je niet. Heb je nu 2 pc's met eentje Windows en de ander Ubuntu, of bedoel je dat je 1 pc hebt met daarop Ubuntu en WIndows?

(je zegt namelijk eerst
ik heb 1 pc win 7 en 1pc ubuntu
, nu zeg je:
ik heb 3 partities op die pc op 1 staat win xp op 1 staat niks en is geformateerd in ntfs en dan heb ik nog de ubuntu partitie die is in ext 4

Als dat zo is, en je wilt je documenten en zo op die 3de partitie die NTFS dan moet zijn, dan kan je gewoon slepen vanuit Ubuntu, maar ook vanuit Windows. Want allebei kunnen ze NTFS lezen.

Dus misschien kan je het even goed neerzetten hoe de situatie nu is. En welke Ubuntu heb je erop staan, en heb je een dualboot of is het in VM?
 
sorry ik ben niet echt duidelijk ik heb 1 laptop met win 7 en ik heb een klooi pctje met daarop een dual (win xp en ubuntu en 1 lege partitie) boot maar het gaat om de connectie tussen windows 7 en ubuntu (10.10 btw)

ik heb trouwens ook in ubuntu software centrum samba gedownload weet niet of dat helpt daar had ik namelijk al wat over op internet gelezen
 
Laatst bewerkt:
Aha, nu is het wat duidelijker ja.
Je wilt niet de bestanden op die ene pc met elkaar delen, maar met je laptop.
Dat zal dus of in het netwerk kunnen, wat ik al eerder zei of inderdaad met Samba.
Maar ik heb daar niet zo heel veel verstand van, daar ben ik eerlijk in.
Misschien dat je deze vraag op het Ubuntu forum kan stellen. Die weten dat wel.
http://forum.ubuntu-nl.org/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan