DVD5 naar VCD of SVCD

Status
Niet open voor verdere reacties.

NB2703

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2010
Berichten
8
Heb een film gedownload in DVD5 wil die branden op DVD voor afspelen in mijn DVD speler.

2 jaar terug deed ik dit met Nero7 en maakte ik een SVCD of VCD en dat is toen prima gelukt. Nu kan ik deze film alleen op mijn pc afspelen is niet de bedoeling.

Met Nero 10 is alleen de optie DVD video branden (DVD5 of DVD9) mogelijk maar dan herkent mij DVD het niet (zou wel moeten volgens beschrijving).... heb al rondgekeken op internet en denk dat ik moet omzetten naar MPEG1 of 2?? Gewoon branden in Nero burning rom of met Win7 levert ook geen goed resultaat, mij dvdspeler zegt dat hij de dvd niet kan lezen....Gebruik DVD+RW van Philips 4.7 gb.

De Video TS. bestanden zelf te bewerken in Nero Vison en dan een film branden is te veel gedoe...moet toch simpeler kunnen???
DVD's kopen in DVD5 formaat en dan gewoon branden met Bruning rom???

Onze DVD speler ondersteunt:
DVD Video – SVCD – DVD vr- CD – VCD – MP3 / WMA- JPEG – ASF – MPEG1/2 en DivX.
 
Als ik goed gelezen heb ondersteunt jou DVD speler geen DVD+R of DVD-R
 
Als ik goed gelezen heb ondersteunt jou DVD speler geen DVD+R of DVD-R

Ja dit ondersteunt hij wel, de dvd's van 2 jaar terug zijn hetzelfde als deze waar ik het nu op wil proberen....
 
Laatst bewerkt:
In je eerste bericht heb je het over dvd-rw.
Niet alle spelers kunnen idd hiermee overweg. Wat is het merk en type van die dvdspeler?
 
Eerdere films brande ik op hetzelfde type en merk dvd-RW. Mijn eigen privefilms bewerkt met pinnacle heb ik op deze dvd's gebrand en die worden wel gelezen incl.menu's.
 
Als ik goed gelezen heb ondersteunt jou DVD speler geen DVD+R of DVD-R

dan zou er weinig over blijven :confused:

video ts bestanden hoef je niet om te zetten naar dvd met nero vision, dit is nl al dvd
en naar mpeg2 omzetten is ook niet nodig, dvd is mpeg2
omzetten naar mpeg1 is zonde van de kwaliteit.
vcd = mpeg1 , s-vcd = mpeg2.

als een dvd speler een dvd niet afspeeld kan er niet zo heel veel mis zijn:
- je gebruikt schijfjes die de speler niet lust
- je brand per ongeluk de schijf als data, ipv. video-dvd
- je hebt de schijf niet afgesloten (finalize)

probeer om te beginnen eens een ander leeg schijfje.
ik neem aan dat andere schijfjes het wel doen en dat de speler niet kapot is
 
DVD5 Omzetten voor branden niet nodig.

Zou heel blij zijn als dit zo is...
Ga morgen nieuwe dvd's kopen en opnieuw proberen.
Ben nog niet zo thuis in Nero 10. Maar als ik uw antwoord lees dan kan ik gewoon dan de optie DVD branden gebruiken? Maar dan moet het branden ook met Win7 toch kunnen?
Was nog iets anders aan het testen:
DivDivXToDVD zet videobestanden om naar een formaat dat uw dvd-speler herkent.
Gestart rond 16.40 en is nu nog bezig. Dus de pc gaat nu uit en zien we morgen wel weer. Weltrusten. Ik hou jullie op de hoogte!
 
DVD speler leest DVD niet

Yes, het is gelukt.
Heb andere dvd schijfjes gekocht van het merk Verbatim (volgens winkel lezen de meeste dvdspelers dit merk goed). Film gewoon gebrand (audioTS+Video TSO) met Nero en de kids zitten nu eindelijk (na 3 dagen) voor de film.

Dus Turn hierbij mijn dank voor de tip om een andere dvdschijf te gebruiken...
Waarom kwam ik daar niet op...zou je zeggen.....!!:D:D
 
fijn dat het gelukt is en graag gedaan.

winkel heeft gelijk verbatim is één van de beste, tayo yuden zou nog iets beter moeten zijn.
werkt je brander niet met deze dan kan je beter de brander weg gooien dan de schijfjes:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan