Vragen, Opmerken, Reacties en Tips voor de Access cursus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zou een goed idee kunnen zijn, ware het niet dat ik er fantastisch uitzie met een vergiet op mijn knerret :)
 
Cursus Access Hoofdstuk 3

Goedemiddag Octa,

Bedankt voor de cursus. Ik wilde al langere tijd wat energie steken in het leren van Access.
Ik ben vol enthousiasme begonnen maar loop nu eigenlijk al vast in hoofdstuk 3, maar ik geef niet op. Wellicht komt het omdat ik in versie 2016 werk.


In ieder geval:
Er staat: Maak een nieuwe Query aan van het type Bijwerken (Access 2007/2010: knop <Bijwerken>) deze knop zie ik niet.
Ik heb het geprobeerd met de knop <Queryontwerp>
So far so good.
Maar nu blijf ik bij stap 5 hangen: Typ in de regel <Wijzigen in> [tblSoortTraining].[TrainingSoortID] De regel <wijzigen in> vind ik niet.

Kun je mij op weg helpen?

Mijn zorg:
Kan het zo zijn dat er dusdanige wijzigingen in de 2016 versie zijn dat ik telkens vast zal lopen?
 
De term “knoppen” in in de hogere. Access versie zijn een beetje misleidend, omdat je meer met tabbladen werkt (het ‘lint’). Maar als je in het scherm <Queryontwerp> zit, zit je op de goede plek. Daar vind je de knoppen waarmee je het query type kunt veranderen. Als je een nieuwe query maakt, kom je standaard in een Selectiequery terecht. Daar kun je inderdaad geen regel <Wijzigen in> vinden. Eerst moet je het querytype omzetten naar Bijwerkquery. En dat doe je met de knop <Bijwerkquery>. En die staat dus in het lint.
 
Ik heb een tijdje terug al een bericht geplaatst, dat ik benieuwd ben naar hoofdstuk 27. Maar eigenlijk bedoel ik het tweede gedeelte van hfdst 26.
Is er nog een kans dat deze geplaatst wordt?
 
Ik moet 'm nog wel ergens hebben. Er staat mij licht iets bij dat-ie onder een andere groep is gezet, maar ik kan me vergissen. Ik zal 'm in ieder geval aan de redactie doorsturen, dan kunnen zij hem plaatsen.
 
Cursus Access Hoofdstuk 3

Hallo OctaFish,

De term “knoppen” in in de hogere. Access versie zijn een beetje misleidend, omdat je meer met tabbladen werkt (het ‘lint’). Maar als je in het scherm <Queryontwerp> zit, zit je op de goede plek. Daar vind je de knoppen waarmee je het query type kunt veranderen. Als je een nieuwe query maakt, kom je standaard in een Selectiequery terecht. Daar kun je inderdaad geen regel <Wijzigen in> vinden. Eerst moet je het querytype omzetten naar Bijwerkquery. En dat doe je met de knop <Bijwerkquery>. En die staat dus in het lint.

Bedankt voor je antwoord, ik heb de bijwerk-query gevonden.
Echter als ik de stappen volg krijg ik bij het indrukken van de knop uitvoeren krijg ik de melding: "U staat op het punt om 0 rijen bij te werken"
Kortom, ik doe waarschijnlijk iets niet goed. Ik heb alle pagina's van dit draadje gepluisd en in ieder geval heeft een iemand heeft dit eerder gehad.
Ik heb dan ook de automatische koppeling tussen de beide tabellen verwijderd en enkel de SoortTraining uit de nieuw gemaakte tabel naar de import tabel getrokken.

Ik kom er niet uit. Hierbij de SQL:
UPDATE tblSoortTraining INNER JOIN Duikleden_Import ON tblSoortTraining.SoortTraining = Duikleden_Import.SoortTraining SET Duikleden_Import.TrainingSoortID = [tblSoortTraining].[TrainingSoortID];

Wat doe ik niet goed?
Alvast bedankt.
 
Ik zal er binnenkort even naar kijken. Normaal gesproken krijg je die melding alleen als of de query niet deugt, of er niks is bij te werken.
 
Hallo Octa,
Het probleem is opgelost, er bleek geeninformatie meer in de tabel tblSoortTraining te zitten. Hij kon dus niets bijwerken omdat er geen informatie was.
Toch bedankt.
 
Dat is inderdaad ook een reden dat er niks wordt bijgewerkt :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan