track nummers taggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janp

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2002
Berichten
252
Hallo,
Ik heb in het het prille begin van muziekdownloads nogal wat muziek gedownload. Nu wil ik al deze muziek van de bijbehorende tags voorzien. Het probleem is echter dat deze nummers toentertijd als audio-cd zijn gebrand (wav), waardoor ik nu op de computer of in de mediaspelers bij het openen van deze nummers helemaal geen gegevens te zien krijg, alleen maar track-1, track-2 enz. Wel wordt in mijn normale audio installatie wel de titel en de naam van zanger getoond.
Wil ik nu alles gaan taggen, zou ik eerst per track titel en zanger in moeten geven door middel van rechtsklikken, > naam wijzigen.
Weet iemand een programma waarbij dat automatisch kan. Met de mij bekende tag editors, moet ik ook eerst alle gegevens invoeren.

Hopenlijk kan mij iemand op weg helpen, anders ben ik wel heel erg lang bezig
alvast bedankt
Jan


www.mijnfietstochten.nl
 
voor zover ik weet zijn er geen programma's die op een of andere manier automatisch de tags doen. daarnaast moet je weten dat je met naam wijzigen de tag niet wijzigt maar slechts de bestandsnaam. om de tags te wijzigen (dus de artiest en nummer die je in itunes of welk programma dan ook ziet) moet je rechtermuis, eigenschappen en details en daar alles invoeren.
 
Hallo 3747, bedankt voor je reactie.
Het ging er mij niet om automatisch tags in te voeren, dat doe ik voor een groot deel met mp3tag. Maar ik wilde de al bekende gegevens behouden, maar als ik een muziekcd open of af wil spelen op de computer, dan zie ik alleen maar track-1,2,3, etc. terwijl op mijn normale muziekinstallatie wel de naam en de titel getoond worden.
Dus computer geeft b.v. track-1 te zien (windows mediaplayer, realplayer, en alle andere) terwijl ik op het display van mijn normale installatie(en ook autoradio) naam en tital te zien krijg. Bijvoorbeeld nr-1 op cd is "Kelis - Trick me" toont op computer "Track-1" en op normale huisinstallatie "1. Kelis - -Trick me"

gr Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan