Playstation 3 aanluiten op home cinema

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miichje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
2
Hallo,

Ik heb een ps 3 aangeschaft en wil deze aansluiten op mijn home cinema set van jvc. Maar ik krijg dus geen geluid. Via de tv heb ik wel gewoon geluid. Maar als ik een blu-ray wil kijken wil ik natuurlijk ook goed geluid. Eerst heb ik via de audio-invoer SCART naar mijn versterker aangesloten en de intellingen van de ps goed gezet, ik kreeg geen geluid. Daarna heb ik een optisch digitaal kabel geprobeert en ook deze van de ps naar de versterker aangesloten, weer de intstellingen op ps gewijzigd. Weer geen geluid.
Daarna een andere versterker geprobeerd met optisch digitaal, maar ook geen geluid. Deze versterker was ook van jvc.

Kan iemand mij hiermee helpen?
 
Heb je de ps3 wel ingesteld dat geluid over de optische kabel moet?

Standaard gaat geluid over de HDMI mee, wil je iets anders, dan moet je dat instellen.


Instellingen => dan geluidsinstellingen
 
Ja de instellingen staan allemaal goed. Ik heb ook gebeld met sony en alle stappen gevolgt maar het wil niet
 
Als het niet werkt => mee terug naar de winkel gaan en je probleem uitleggen
 
In alle gevallen spreek je over de aansluitingen naar je versterker en de instellingen op je ps3 die dan uiteindelijk niet werken.
Vreemd? Heb je wel de juiste instellingen van je versterker gekozen?
Krijg het vermoeden dat je daar moet gaan zoeken, aangezien je wel geluid naar je tv hebt. Ligt het dan niet aan je ps3.
 
Het kan ook gewoon zijn dat de andere audio uitgangen niet goed werken.
TV gaat via HDMI
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan