Computer leest mijn camera niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

svenhaverkamp

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2010
Berichten
70
Hallo.
Vandaag heb ik mijn oude camera weer gevonden, dat gebeurd zo eens in het jaar. Nog gelukkig nieuwjaar btw.

In ieder geval terug naar mijn probleem, het is een JVC GR-D820 MiniDV. Ik heb dus zon doosje met allemaal kabeltjes en zodoende heb ik met 3 kabeltjes het voorelkaar gekregen dat ik de camera naar de firewall aansluiting kan verbinden. Normaal leest mijn computer dan via WMM mijn bestanden maar dat is nu dus niet het geval. Want mijn computer geeft geen kick. Dit is het eerste keer dat ik Windows 7 hier voor gebruik.

Help mij!
Sven!
 
Ik denk dat je usb aansluiting bedoeld.
Als je de camera op de computer hebt aangesloten moet je hem aanzetten. Als het goed is verbind hij dan zelf met de computer.
Er zit wel een kaartje in, toch?
 
Ik denk dat je usb aansluiting bedoeld.
Als je de camera op de computer hebt aangesloten moet je hem aanzetten. Als het goed is verbind hij dan zelf met de computer.
Er zit wel een kaartje in, toch?

Nee, het is een miniDV, ik bedoelde firewall.
 
firewall is een softwarematige bescherming.
Firewire is een aansluiting.
In de praktijk komen voornamelijk 4- en 6-pins FireWire aansluitingen voor. De aansluitingen zijn rechthoekig. Een vierpins FireWire aansluiting is maar heel klein, en heeft een "deukje" op de lange zijde. Bij een zespinsaansluiting is een van de twee korte kanten ongeveer een halve cirkel. Het verschil tussen vierpins en zespins is dat in het laatste geval ook voeding wordt geleverd aan het aangesloten apparaat. Er zijn verloopkabels in de handel met aan de ene kant vier en aan de andere kant zes pinnen. Dat maakt het mogelijk om apparaten die zelf geen voeding nodig hebben (dus met 4-pins) aan te sluiten aan een ander apparaat (met 6-pins-aansluiting) dat wel voeding levert.
Misschien zit het probleem in de 4 of 6 pins aansluiting. Je camera krijgt geen stroom.
 
firewall is een softwarematige bescherming.
Firewire is een aansluiting.
In de praktijk komen voornamelijk 4- en 6-pins FireWire aansluitingen voor. De aansluitingen zijn rechthoekig. Een vierpins FireWire aansluiting is maar heel klein, en heeft een "deukje" op de lange zijde. Bij een zespinsaansluiting is een van de twee korte kanten ongeveer een halve cirkel. Het verschil tussen vierpins en zespins is dat in het laatste geval ook voeding wordt geleverd aan het aangesloten apparaat. Er zijn verloopkabels in de handel met aan de ene kant vier en aan de andere kant zes pinnen. Dat maakt het mogelijk om apparaten die zelf geen voeding nodig hebben (dus met 4-pins) aan te sluiten aan een ander apparaat (met 6-pins-aansluiting) dat wel voeding levert.
Misschien zit het probleem in de 4 of 6 pins aansluiting. Je camera krijgt geen stroom.

Dán denk ik dat U miszit.

Het is indd. een 4 pin, maar de originele kabel bevat die aansluiting!!
Dus dat zou het probleem niet kunnen zijn. Helemaal aangezien ik de camera vantevoren heb opgeladen!!
 
Beste Sven,

Mijn mini-DV camera wilde niet downloaden als ik hem niet op de netvoeding had aangesloten (ook als de accu volledig was opgeladen). Heb je dat geprobeerd?
Heb je via het programma Windows Live Photo Gallery geprobeerd te downloaden? Daar heb je in 'Bestand' de optie 'Importeren vanuit een camera of scanner'. Als je de camera op play zet zou die hem daar moeten herkennen als de verbinding met de camera goed is.
Hoop dat dit helpt.
Sterkte,

Gerd
 
Beste Sven,

Mijn mini-DV camera wilde niet downloaden als ik hem niet op de netvoeding had aangesloten (ook als de accu volledig was opgeladen). Heb je dat geprobeerd?
Heb je via het programma Windows Live Photo Gallery geprobeerd te downloaden? Daar heb je in 'Bestand' de optie 'Importeren vanuit een camera of scanner'. Als je de camera op play zet zou die hem daar moeten herkennen als de verbinding met de camera goed is.
Hoop dat dit helpt.
Sterkte,

Gerd

Het werkt niet ;(
 
kun je vertellen wat voor firewire kaart je hebt Windows 7 ondersteunt namelijk veel kaarten niet meer..... ze hebben nieuw drivers uitgebracht in win7 met alle gevolgen van dien
je zou kunnen proberen in configuratiescherm bij je 1394 regel te kijken en zover te gaan dat je zelf driver wilt installeren.......... als je dar bent zie je 3 drivers van win7 ......
kies voor die waar oude bij staat en als je geluk hebt werkt alles weer zoniet dan moet je wachten totdat microsoft met een oplossing komt of een nieuwe kaart kopen helaas............
 
P.S. installeer de firewire driver nooit met een aangesloten apparaat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan