Welke internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gamer2

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
Berichten
30
Beste,

Ik ga een pc bestellen , maar ik weet niet wat voor internet ik ga moeten nemen.
Ik heb namelijk beneden al een pc staan , een digibox en een ps3 die is aangesloten op het internet. Ik heb beneden Expressnet van Telenet. Maar nu ik boven op mijn kamer een nieuwe pc ga zetten , wat moet ik dan nemen? Draadloos of iet anders? Wat is het gemakkelijkste?

Mvg Gamer2
 
Het makkelijkst is volgens mij gewoon een router kopen. Maar dat kost je natuurlijk wel geld. Je kan natuurlijk ook gewoon een lange kabel kopen, om je internet te verlengen maar het is een heel gedoe om die van beneden naar boven te krijgen (als je het mooi wil). Voorderest zou ik niet weten welke router je zou moeten nemen maar ik zou draadloos aanbevelen omdat je PS3 er ook goed op werkt
 
jah je kunt het beste een router kopen (ongeveer 65 euro)
en dan ook een draadloze ontvanger (usb) in je computer zetten
en dan heb je gewoon een draadloos netwerk

hieronder een afbeelding hoe vaak een draadloos netwerk word aangesloten :p
typishe draadloze aansluiting.png
 
jah je kunt het beste een router kopen (ongeveer 65 euro)
en dan ook een draadloze ontvanger (usb) in je computer zetten
en dan heb je gewoon een draadloos netwerk
Bekijk bijlage 116975
Dat kan best goedkoper hoor. Al zou ik de allergoedkoopste merken, zoals Sweex, niet aanraden.
Een PCI WiFi kaart is ook vaak goedkoper dan een USB antenne, en niet moeilijk te installeren. (de ontvangst is ook vaak beter omdat er een langere antenne aan zit.)

Sorry hoor maar waarom zijn jullie zo dol op draadloos?!

Verbinding valt aldoor weg, traag, straling, stoort de buren!.
1) Heb ik eigenlijk nooit problemen mee.
2) Het heeft een hogere verbindingssnelheid dan mijn internetverbinding dus sneller maken zou me niet veel helpen.
3) De wereld zit vol met straling, van cosmische straling tot FM radio, ik denk niet dat je van een extra wifi router gelijk ****** zult krijgen.
4) Dan moet je op een andere band gaan zitten.

Goed, ethernetkabels naar de router trekken werkt beter, maar dat is ook veel gedoe.

Die homeplug systemen worden over het algemeen ook niet beschouwd als een wonder van betrouwbaarheid, als i dat natuurlijk afhankelijk van de kwaliteit van je bedrading.
 
Laatst bewerkt:
1) Heb ik eigenlijk nooit problemen mee.(met homeplugs nog nooit DC's gehad
2) Het heeft een hogere verbindingssnelheid dan mijn internetverbinding dus sneller maken zou me niet veel helpen.yup maar al wil je echt snel internet moet je al N hebben inplaats G die nou niet bepaalt ver komt
3) De wereld zit vol met straling, van cosmische straling tot FM radio, ik denk niet dat je van een extra wifi router gelijk ****** zult krijgen.ja klopt, maar waarom zou je dit dan niet meer beperken
4) Dan moet je op een andere band gaan zitten.dat is wel waar maar al heb je veel buren dan kan je geen enkele nemen want die zijn dan al door 1 gebruikt ;)

Homeplugs bevallen me 10 keer beter als draadloos ;) zeker als je online game is een DC erg vervelend en traag internet
 
Laatst bewerkt:
@ lord

waarom zijn homepluggs nouw zo goed dan

1. draadloos netwerk (300mbps)

2. homeplug (85mbps)

wat is nouw denkje beter :p
 
heb ik al gezegt hierboven. De hierboven gegeven link zijn 200mb/s en er zijn ook hogere.

En waarom is draadloos zo goed dan ? (als je GEEN laptop heb en of andere wifi zuigende apparaten?)

Homeplug 36MB/s, wifi 6 mb/s zelf getest.
 
Laatst bewerkt:
k'moet wat toegeven, lord heeft gelijk met de homepluggs kom je veel goedkoper uit
maar zelf heb ik een wifi netwerk en daar is wel het voordeel van dat je ze overal naar toe kunt nemen (zonder het bijzijn van een stopcontact)

veel succes :thumb:

hieronder een link voor goedkope homepluggs
Sweex Homepluggs :p
 
Laatst bewerkt:
En hoe werkt dat dan juist zo'n Homeplugg en heb ik alleen dat ding van 49,.. euro nodig of moet ik er zo'n 2 nemen?
En het kost dan ook nog geld om op internet te zitten met zo'n ding?
 
Nee het is gelukkig een bundel (van 2) eentje sluit je aan op de switch (waar je de pc van beneden ook aangesloten heb en de ps3) en de ander op je pc boven en klaar :) en hij gebruikt dus gewoon dus je netwerk die je al heb ;) Succes!
 
Laatst bewerkt:
OK , dus gewoon een adapter in eht stopcontact en dan evrbinden met de modem en een andere in een ander stopcontact boven en die verbinden met de pc?
En ik heb naar die bundel gekeken en bij drivers staat niet windows 7 , maakt dat uit?
En er zitten toch dan kabels bij?
 
Laatst bewerkt:
Niet om je weer te laten twijfelen maar homeplugs willen nog wel eens problemen geven zodra je ze "over groepen" heen gebruikt of ze in een 3 fase huishouding gebruikt.
 
Hé, is dat zo? Nog nooit last van gehad. Heb het al heel wat keertjes ge-installeert. Maar ik adviseer dan ook om niet de goedkoopste te nemen, misschien zit het daarin.(dit is niet zozeer uit ondervinding maar meer omdat goedkoop helaas in mijn beleving wat te vaak duurkoop is)
 
OK , dus gewoon een adapter in eht stopcontact en dan evrbinden met de modem en een andere in een ander stopcontact boven en die verbinden met de pc?
En ik heb naar die bundel gekeken en bij drivers staat niet windows 7 , maakt dat uit?
En er zitten toch dan kabels bij?

Nee je heb geen drivers nodig het is eigenlijk gewoon een kabel vervanger. Kabels weet ik niet of die er bij zitten maar die zijn niet zo duur :p Ik heb ook nooit last gehad hoor, misschien slechte homeplugs die jij had?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan