Fotoos selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

friso44

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2007
Berichten
70
Een jaar fotograferen levert me duizenden digitale foto's op. Die wil ik selecteren, selecties maken voor verschillende doelen. Open ik gewoon de map (in Windows XP) dan zijn de miniatuurafbeeldingen te klein om goed te kunnen zien of die foto goed genoeg is (belichting, scherpte en afbeelding) om voor een doel te gebruiken. Natuurlijk kan ik in de windowsviewer een grote foto zien maar dan weet ik nog niet of die beter is dan de vorige of volgende omdat ik die niet tegelijk in beeld heb om te kunnen vergelijken (waar kijkt Bas het leukste op?).
Ik zoek dus een viewer waarmee ik door een map met foto's kan schuiven met grote thumbnails (bijvoorbeeld acht tegelijk op een scherm), waaruit ik dan makkelijk een afbeelding naar een map kan slepen óf waarin ik een afbeelding makkelijk kan selecteren door één muisklik (niet met CTRL, want doe je dat één keer fout dan krijg je kopietjes van alle tot dan geselecteerde foto's). Wie heeft een tip? Of kan alles veel handiger?
Bij voorbaat dank voor de reacties, met vriendelijke groet,
Paul Jansen
 
Laatst bewerkt:
Beste Steegbeer,
Ik heb lang geleden al eens gekeken naar Irfanview en het toen weer ge-unistalled, te beperkt, te onhandig. Nu weer opnieuw geinstalleerd en inderdaad gezien dat deze versie geschikt is voor mijn doel.
Je maakt in de mappenlijst een map waarnaar je je selecties wilt slepen, rechts zie je de thumbnails in een grootte die je instelt volgens eigen voorkeur et voila, de foto's die je wilt hebben sleep je van rechts naar links in de betreffende map. Bingo, een kind kan de was doen (ik dus ook!). Bedankt voor je tip.
In Picasa heb ik trouwens niet kunnen ontdekken hoe ik mijn doel zou kunnen bereiken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan