Film te lang voor DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

peejeesee44

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
41
Ik heb een film gedownload van 9.315.824 KB en die wil ik op DVD branden zodat ik hem op mijn TV kan bekijken. Maar.... blijkbaar is hij te lang, want na enkele uren wachten zei het DVD Flick dat hij niet paste. Vervolgens een foutmelding en daarna kon ik de DVD weggooien.

Wat kan ik doen om die film ofwel op één DVD te krijgen, ofwel in stukken breken en op 2 DVD's zetten?

Zijn er ondertussen al betere (snellere) programma's dan DVD Flick? (Of mag ik daar niet naar vragen?)

Peejeesee
 
Je mag best naar andere programma's vragen. Maar of die beter werk doen is nog maar de vraag. Ik weet niet welke film het is alhoewel ik wel een vermoeden heb ;).

Ik had het zelfde probleem. Heb het nog steeds niet opgelost. De film is trouwens wel te zien op Blue-Ray dus of ie ooit op een DVD gaat passen, is niet zeker. :thumb:
 
peejeesee44,

Heb je al eens DVDFab geprobeerd?
Het is niet gratis maar je kunt hem 30 dagen proberen met alle functies.

Bij mij duurd het geen paar uur om een film te branden.
Suc6
 
ik weet niet waar je van download,maar is de zelfde film niet in DVD5 te krijgen i.p.v DVD9?
 
Hebben we hier niet gewoon met dvd9 te maken?

Edit: ook toeval.. tegelijktijdig met XZBIT gereageerd.. ik zou gewoon dl-dvd's kopen en brande ze daar op of zoals XZBIT zegt ff verder kijken voor dvd5
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen tijd om het uit te zoeken, maar met DVD shrink kon je toch zelf bepalen hoe groot je film werd? Probeer dat eens?

gratis en voor niks: http://www.dvdshrink.org/
 
Je kunt het programma DVDShrink gebruiken..Dat is wel gratis.
In DVDShrink kun je je film verkleinen zodat het op een DVD van 4,7 gb past.
Verder kun je ongewenste audio- en ondertitelsporen verwijderen.
Het gevolg van verkleinen is natuurlijk wel dat je kwaliteit minder wordt.
 
Aan de beantwoorders op mijn vraag: DANK. Is de vraag opgelost? NEE
Het programma Shrink werkte niet en fab vond ik veel te moeilijk.

Ik heb het probleem opgelost door DVD DL te kopen.
 
Aan de beantwoorders op mijn vraag: DANK. Is de vraag opgelost? NEE
Het programma Shrink werkte niet en fab vond ik veel te moeilijk.

Ik heb het probleem opgelost door DVD DL te kopen.

Even uit interesse: Waarom werkte DVDshrink niet. Heb je daar wat meer info over?
 
Het openen van het AVI bestand ging niet. Dat wil zeggen na klikken op de map van de film herkende shrink blijkbaar de inhoud (A|VI bestand) niet. Ik wist toen nog niet dat er DL DVD's bestaan.
 
Jammer dat je bij de startvraag al niet had aangegeven dat het om een avi ging.
Converteer die avi met formatfactory naar vobfiles(kant en klare dvd files).
Is die groot genoeg voor dvd5 brand die dan. Is die alsnog te groot, kan je die vobbestanden wel verkleinen met dvdshrink.
 
een avi van 8,9 GB omzetten naar dvd is niet echt aan te bevelen.
het is waarschijnlijk een rip van een blu rayfilm
waarom de maker er een avi van heeft gemaakt en niet een mkv zal wel de grote vraag blijven.

mocht ts zich vergist hebben en het is een avi van 800MB dan is het wel een goed idee om er een dvd5 van te maken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan