Powerline Adapter installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

d0mzy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Berichten
1.339
Beste,

Ik heb vandaag bij computerland een Sweex PowerPacket (ik zoek het nummer op) aangeschaft.
Dit zou moeten werken om stroomnet.

Alhoewel, ik begin aan te sluiten, en de software vindt een device.
Joepie!
Maar, dan breekt het ijs al snel, moet ik een wachtwoord hebben.
Nou, dan maar even kijken op de adapter, even van de stroom af halen, en de code noteren. (Heb ik ook maar meteen gedaan in de meterkast, waar de andere adapter staat).

Nu wordt er geen enkele device meer gevonden en blijven op beide adapters de leds met ''Data'' uit.

Ik heb jerre21 om hulp gevraagd, maar hij kwam er (zelfs na gebruik van teamviewer) er niet uit. Ik heb de adapters menigmaal omgewisseld, een keer af laten koelen, de modem gereset. Niets lijkt te helpen. Zelfs deze link, wat de aanzet was om de aanschaf te doen, wil niet werken.

http://www.consumentenbond.nl/test/...contact/extra/workshop-installatie-powerline/

Ik hoop dat er mensen me kunnen helpen.
Daar ga ik van uit.

d0mzy. :rolleyes:


Edit, een stap vooruit ben ik al, hij geeft nu al op beide adapters wel Data aan, en de software heeft zo nu en dan toch de device1 weer te pakken.

Helaas, ik verneem een prima aansluiting, maar Windows Vista vind het niet goed genoeg en geeft aan dat dit onbekend netwerk alleen lokaal toegankelijk is.
 
Laatst bewerkt:
De moed is opgegeven.
Ik wil iedereen bedanken.

Als je vanaf 2 uur bezig bent (naar de winkel),
om drie uur thuiskomt,
en om negen uur nog niet klaar bent.

Heel jammer. Ik ga vandaag terug naar computerland en ''eis'' mijn geld terug.

d0mzy.
 
vind het een vreemde zaak, heb ook powerline.

1 in de meterkast verbonden met de router. 1 bij mijn computers, stekker er in en had internet.
hoefde niets te installeren, werkte gelijk.
als ik een 3e powerline in de stopcontact doe heeft deze ook gelijk verbinding.

weet je zeker dat je netwerkkaart goed geinstalleerd is?
geen uitroeptekens in apperaat beheer.

hoop dat je hier iets aan heb.
 
Vraag staat inmiddels wel op opgelost hè. Ik doe niets meer dan terugbrengen.

Voor zover ik weet staan er twee uitroeptekens in. Voor de coprocessor en voor een bus. Maar die staan niet in verband met het moederbord waar de LAN-verbinding in zit.

:thumb:
 
vind het een vreemde zaak, heb ook powerline.

1 in de meterkast verbonden met de router. 1 bij mijn computers, stekker er in en had internet.
hoefde niets te installeren, werkte gelijk.
als ik een 3e powerline in de stopcontact doe heeft deze ook gelijk verbinding.

weet je zeker dat je netwerkkaart goed geinstalleerd is?
geen uitroeptekens in apperaat beheer.

hoop dat je hier iets aan heb.


je kan de powerline's inderdaad zonder beveiliging gebruiken. als je in een appartementen-blok woont is dit echter niet aangeraden :)

maar dat zou dit probleem niet kunnen veroorzaken . ik denk dat domzy's elektriciteitsnetwerk te slecht is voor een degelijke internet-verbinding.

had ik vroeger ook, heb ik moeten overstappen naar kabel en had het veel eerder moeten doen.
 
Dan heb ik minstens een kabel nodig van 20meter.
Én die loopt zo lekker door de overloop dan.
Snap je het punt?

De enigste optie die ik nu heb is een ander stroomadapter proberen, of de router wegmieteren en een nieuwe router kopen.
Kabel kan wel, maar mijn ouders zijn daar redelijk op tegen.
Snap ik ook wel, het is hun huis.

En toch snap ik niet, huis gebouwd in 2000, dat het stroomnet bij ons te slecht is. :eek:
 
Die manual stond ook op de cd.
Had ik niet zo veel aan hoor.

Ik heb inmiddels een week geleden al weer dit item teruggebracht en geld teruggeëist.
Daar doen ze gelukkig niet zo moeilijk over.

:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan