Film gedownload, hoe af te spelen op philps mx5100r

Status
Niet open voor verdere reacties.

12koeto

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2010
Berichten
51
Ik heb een Western Digital Externe Harde Schijf 4TB MyBook Studio II 3.5" en daar wil ik films opzetten. maar als ik een film download krijg ik allemaal kleine bestandjes?hoe kan ik die dan op de hd doen zodat ik het op mijn Philips MX 5100VR kan afspelen?

12koeto, ik heb de titel van je onderwerp aangepast, deze past beter bij je vraagstelling.
Succes met je vraag. Groetjes, Jackall
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Al die kleine bestandjes zijn, zeer waarschijnlijk, .rar bestandjes... die kun je uitpakken met o.a. Winrar. Meestal houdt je dan een .iso bestand over... of een direct afspeelbaar VIDEO_TS bestand... (of een DivX bestand... maar dat moet de DVD speler dan wel aankunnen)


Edit: de MX5100 (uit 2003) kan geen DivX afspelen... ingeval je dus een DivX bestand overhoudt, zul je dit met een programma (bijv. ConvertXtoDVD) moeten omzetten naar DVD bestanden...
 
Laatst bewerkt:
@12koeto : eigenlijk had ik dit berichtje moeten posten voordat Erpcity postte, maar ja ik ben dus te laat:

je download films, maar heb je je vooraf verdiept in hetgeen je download? (Ik denk het niet als ik je vraag zo lees....?) Zoals jij nu te werk gaat ben je binnenkort rijp voor een nieuw topic dat mogelijk luidt : Help, mijn computer heeft heel veel virussen.

Lijkt het je niet handiger om je éérst te verdiepen in wát je wáár vandaan haalt en hoe je hetgeen je hebt binnengehaald dient te benaderen / mee om te gaan? De meeste sites geven op de download pagina aan waaruit de download bestaat zodat een aspirant downloader wéét wat 'ie gaat downen en hoe 'ie daarmee om moet gaan.

Gezien je bericht direct boven het mijne, ga jij veel te snel. Jij verlangt een eindprodukt daar waar je het product zelf niet goed kent / weet wat het is. Da's zeker met het grote boze w w w niet handig. Je kunt iets niet zomaar uitpakken 'naar' ISO en dan op de hdd 'doen'. (zie ook edit van ErpCity)
 
Laatst bewerkt:
We kunnen (helaas) de volgorde van berichten niet wijzigen.... Maar gast0225 heeft volkomen gelijk, het is inderdaad zo dat er erg veel "rotzooi" aangeboden wordt... Verstandig is om, alvorens uit te pakken, in ieder geval de virusscanner over de bestanden heen te jagen.

Welke HD heb je het over? Want in die Philips zit geen HD (tenzij we het niet over hetzelfde apparaat hebben... ik vond deze: http://www.p4c.philips.com/files/m/mx5100vr_00/mx5100vr_00_dfu_nld.pdf).
Je zult de bestanden dus op een schijf moeten bakken.....

Een .iso is een image, die kun je dus zeer gemakkelijk branden....

Met Winrar kun je ook een .iso bestand weer uitpakken zodat het direct af te spelen is op een PC.


Edit (again): hoe wil je die WD schijf dan aan die MX5100 knopen (heeft geen USB ingang volgens het boekje)???
 
Laatst bewerkt:
Mod edit

Gezien het probleem niet zozeer aan de HD ligt.

Topic verplaats naar Multimedia---> Multimedia-Diversen

EDIT:titel zal nog door sectiemod aangepast worden.
 
Laatst bewerkt:
ik heb die met een esata voorkant en op het einde is er zon vierkant
gepakt van ps3
zijn die goed?

Die pdf welke ik in mijn antwoord boven had (http://www.p4c.philips.com/files/m/mx5100vr_00/mx5100vr_00_dfu_nld.pdf), is dat het apparaat waarover we praten?

Zo ja, die heeft maar één ingang: scart (AV2). Scart is analoog... De HD heeft 3 aansluitmogelijkheden: eSata, USB en Firewire... alle drie erg digitaal... Daar kun je dan wel een kabeltje tussen zetten dat, per ongeluk, past, maar dat gaat niet werken...

Bovendien moet je de schijf kunnen aansturen (bestanden selecteren, etc.)... dat gaat ook niet lukken...

Er zou dan een PC tussen moeten met een video uitgang... of gewoon: schijfjes branden...

Je had in dit geval beter een "mediaspeler" met harde schijf en analoge uitgangen kunnen aanschaffen... zoals bijvoorbeeld deze: http://www.kieskeurig.nl/mediaspeler/iomega/screenplay_plus_hd/890560/ (of AC Ryan o.i.d.)
 
Laatst bewerkt:
@ErpCity
jammer....

maar zon mediaplayer kan je films erop doen en dan aansluiten op de philips mx5100vr?
 
maar zon mediaplayer kan je films erop doen en dan aansluiten op de philips mx5100vr?

Ja, dat kan. De meeste hebben ook en HDMI aansluiting om direct aan een (HD)Tv aan te sluiten. Let er, als je 'm op de mx5100 wilt aansluiten, wel op dat er ook een scart of composite video (gele stekker) aansluiting op de mediaspeler zit.

De mediaspelers welke ik noemde zijn "voorbeelden", er zijn er heel veel, in vele prijsklassen, zonder harde schijf, met kleine schijf (500 GB) of zeer grote schijf (2 TB).....
 
Laatst bewerkt:
je hebt me overtuigd ErpCity......
maar oke
ik heb een fujitsu siemens plasma en die heeft 2 scartaansluitingen
en me philips home cinema set heeft ook 2 sart aansluitingen en zon roo wit geel plug ins aan de voorkant.
maar ik heb net even gezocht naar mediaplayer en ik vond sommige zonder hd?
maar bij die zonder hd weet je tog niet hoeveel ruimte er is?
ik zag ook zon miniding van 160 gb voor 90?
ik snap er helemaal niks van.....

maar nou wil ik een kopen.
ik wil minimaal 50 gb
het maakt niet uit of het op tv moet worden aangesloten of de philips
wel liefst zo goedkoop mogelijk he :p


welke raad je me aan?
 
Laatst bewerkt:
welke raad je me aan?

Geen idee!

Ik heb zelf (al enige jaren) een Netgear Eva, zonder ingebouwde harde schijf, maar met een externe WD HD van 1 TB, en bovendien hangt deze aan het netwerk zodat ik van elke PC films kan streamen naar de Tv.

Op meeste mediaspelers zónder harde schijf zitten USB aansluitingen voor externe schijven. Bij een aantal zit er geen schijf in maar kun je deze wel zeer gemakkelijk inbouwen (voor het geval je zelf nog een oude schijf hebt liggen)...

Belangrijk is (zoals ik boven al meldde) dat er dus een scart uitgang of composite (niet te verwarren met component) video uitgang op het apparaat zit...

Google eens rond... er zijn veel tests te vinden van die apparaten....
 
dus bij de mediaspelers zonder harde schijf moet je een externe hd erachter doen?
 
dus bij de mediaspelers zonder harde schijf moet je een externe hd erachter doen?

Ja, of... als je dat hebt, 'm aan je netwerk of PC hangen (met een utp kabeltje (internetkabeltje) of via WiFi, dan kun je gedownloade films direct van je PC, via dat kastje, op je Tv bekijken....
 
Ja, HD of USB stick... maar erg geweldig is het apparaat niet (ook de reviews van gebruikers zijn niet echt top), maar wel goedkoop!

Zoek iets dat ook DivX, XviD (en misschien ook H264 en .mkv), met srt ondertitels, kan afspelen... dan hoef je gedownloade films niet te converteren...

Deze is duurder... (even Google gebruiken voor de beste prijs) maar kan heel veel formaten aan..... http://www.bol.com/nl/p/computer/we...rer=ADVNLGOO0020130119bxu#product_description (bij Azerty € 88)
 
Laatst bewerkt:
als ik 1 koop met wifi he, kan ik dan gewoon verbinding maken met me kpn speedtouchmodem?
maar hoe gaat dat in zijn werk dan dat draadloos verbinding maken?
kan je dat op de scherm selecteren?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan