Kan DVD+R DVD's niet lezen op mijn PC maar wel op de DVD-speler van de home-cinema

Status
Niet open voor verdere reacties.

ausems

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Berichten
40
Hallo,

Ik heb jaren geleden video-opnamen gebrandt op een DVD middels mijn toenmalige DVD-recorder. De DVD's zijn wel leesbaar op mijn huidige home cinema set maar niet op de PC. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de DVD's leesbaar worden op de PC?

Jan
 
Is het +R of -R

Hij zou het volgens mij gewoon moeten doen.
Het kan ook zijn dat je bepaalde codecs mist op je PC.
Welk OS heb je en wat voor brander zit er in je PC.

Als het een codec probleem is download dan XPcodec.
 
Hij zou het volgens mij gewoon moeten doen.
Het kan ook zijn dat je bepaalde codecs mist op je PC.
Welk OS heb je en wat voor brander zit er in je PC.

Als het een codec probleem is download dan XPcodec.

Het is een DVD+R.
OS = Windows 7.
Ik heb het geprobeerd op vier verschillende PC's en nergens is de DVD te lezen. Althans, de DVD is wel te lezen, maar de PC toont geen bestanden en geeft aan dat het een lege DVD is.
 
Hallo,

Ik heb jaren geleden video-opnamen gebrandt op een DVD middels mijn toenmalige DVD-recorder. De DVD's zijn wel leesbaar op mijn huidige home cinema set maar niet op de PC. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de DVD's leesbaar worden op de PC?

Jan

Ik heb het uiteindelijk opgelost door op de huidige DVD-recorder de optie "dubben" te gebruiken. Eerst van DVD naar HDD en vervolgens weer terug van HDD naar DVD. Vervolgens was de DVD leesbaar op een PC. Duurt helaas wel 2 uur per DVD. Voor 29 DVD's duurt dat dus heeeeeeeeeeeel lang. Maar ja, de DVD's bevatten wel waardevol filmmateriaal, dus wat mot dat mot!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan